بازدید دانشجویان دانشگاه بجنورد از واحدهای عملیاتی پالایشگاه سرخس
بازدید دانشجویان دانشگاه بجنورد از واحدهای عملیاتی پالایشگاه سرخس
جمعی از دانشجویان مهندسی شیمی و فرآیندهای گاز دانشگاه بجنورد از واحدهای عملیاتی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بازدید و از نزدیک با روش های فرآورش گاز طبیعی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، هادی مهاجر کارشناس روابط عمومی پالایشگاه سرخس در این بازدید، با برشمردن جایگاه این مجتمع گازی اظهار کرد: این پالایشگاه به عنوان تنها تامین کننده گاز طبیعی در شمال شرق کشور به شمار میرود و روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این مجتمع تولید می شود.

 

وی با بیان اینکه برای تامین یک متر مکعب گاز طبیعی زحمات فراوانی از سوی متخصصان داخلی در صنعت نفت و گاز انجام می شود، افزود: از دانشجویان تقاضا داریم در استفاده بهینه از گاز طبیعی به خصوص در فصل سرد سال صرفه جویی کنند.

 

کارشناس روابط عمومی پالایشگاه سرخس خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مجتمع گازی به عنوان بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور به شمار می رود.

 

همچنین معاونت دانشکده مهندسی دانشگاه بجنورد در این بازدید گفت: دانشگاه بجنورد در حوزه مهندسی شیمی در دو گروه آقایان و بانوان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کند و دانشجویانی که امروز از تاسیسات عظیم این پالایشگاه بازدید به عمل آوردند از نزدیک با روش های فرآیندهای گاز آشنا شدند.

 

علی گرم رودی هدف از این بازدید را ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه عنوان و تصریح کرد: کلیه متون درسی که دانشجویان در دانشگاه ها فرا می گیرند برای راهبری در پروژه های دانشجویی موثر خواهد بود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد با بیان اینکه ایران اسلامی رتبه دوم را در بحث مخازن گازی داراست تاکید کرد: تحصیل جوانان به خصوص در حوزه نفت و گاز  و سرمایه گذاری بر روی این عزیزان، آینده ایران اسلامی را تضمین می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه هایی که این دانشجویان فرا می گیرند مربوط به کاربردهای نوین گوگرد و شبیه سازی واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد است.

 

معاونت دانشکده مهندسی دانشگاه بجنورد یادآور شد: با توجه به اینکه این دانشگاه در استان خراسان شمالی قرار دارد و ما در مجاورت پتروشیمی خراسان قرار داریم یکی از محصولات پتروشیمی (اوره) است که این دانشجویان مطالعاتی در زمینه اوره گوگردی دارند که امیدواریم از گوگرد محصولات دیگری تولید شود.

انتهای پیام/