قدرت نرم و سخت آمریکا فرسوده شده است/ دولت و ملت ایران در مقابل دشمنی‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند
قدرت نرم و سخت آمریکا فرسوده شده است/ دولت و ملت ایران در مقابل دشمنی‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند
امام‌جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس گفت: ، امروز هم قدرت نرم و هم قدرت سخت آمریکا به‌شدت ضعیف شده است و دیگر نمی‌تواند مقابل ملت ایران کاری بکند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با اشاره به حضور با بصیرت، پرشور و گسترده مردم، جوانان، دانشجویان، دانش آموزان و طلاب در حماسه ۱۳ آبان ماه، گفت: اقشار مختلف مردم ما بصیر، آگاه و شجاع هستند و همیشه درصحنه حضور دارند و به ندای رهبر انقلاب لبیک می‌گویند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس با اشاره به بازتاب گسترده بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دنیا، عنوان کرد: امروز قدرت و هیمنه آمریکا رو به افول است، آمریکای امروز آن آمریکایی نیست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام کشورها را علیه ملت ایران متحد کرد و جنگ ۸ ساله را به ملت ایران تحمیل کرد، قدرت نرم آمریکا فرسوده شده است.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا تأکید کرد: در ابتدای انقلاب که قدرت آمریکا به‌مراتب از اکنون بیشتر بود نتوانست به اهداف خود برسد، امروز که هم قدرت نرم و هم قدرت سخت او به‌شدت ضعیف شده است دیگر نمی‌تواند مقابل ملت ایران کاری بکند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان کرد: آمریکا به‌وسیله قدرت نرم خود به دنبال آن است تا اندیشه‌های خود را به کشورها دیکته کند اما دیگر قدرت نرمی برای آمریکا باقی نمانده و ملت‌ها و دولت‌ها دیگر نمی‌پذیرند که دولتی بیگانه خواسته خود را به آنان تحمیل کند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا خاطرنشان کرد: آمریکا بااین‌همه سروصدایی که در جهان می‌کند در حقیقت دارد دست‌وپاهای آخر خود را می‌زند و تنها حربه‌ای که برایش باقی‌مانده تحریم است و فکر می‌کرد با این تحریم‌هایی که اخیراً انجام داد می‌تواند به اهداف خود برسد؛ آمریکایی‌ها مدعی بودند دولت ایران جدای از ملت ایران است درحالی‌که ملت، دولت را انتخاب می‌کنند دولت مال ملت ایران است و هم ملت و هم دولت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها و دشمنی‌ها آن‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه قدرت نرم آمریکا رو به افول است، گفت: مخالفت کشورهای مختلف باسیاست‌های آمریکا نشان می‌دهد دیگر آمریکا قدرت نرمی ندارد تا به‌وسیله آن به اهداف خود برسد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: قدرت سخت آمریکا که شامل قدرت نظامی و اقتصادی می‌شود نیز رو به افول است؛ درست است که آمریکایی‌ها ابزار نظامی دارند اما نیروی انسانی و نظامی آمریکا خسته و سردرگم است، جنگ‌های مختلف نیروی نظامی آمریکا را خسته کرد، داعش را به وجود آوردند تا از آن طریق با نظام اسلامی مقابله کنند اما نیروی نظامی جمهوری اسلامی و سرداران و جوانان ما با آن‌ها مقابله کردند؛ هیچ‌یک از نظامی‌های آمریکایی نتوانست مقابل قدرت ایران قد علم کند.

 

حجت‌الاسلام اکبری نیا در پایان با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا، اظهار کرد: اقتصاد آمریکا نیز روبه‌زوال است، دولت آمریکا ۱۵ تریلیون دلار بدهکاری دارد و تمام این‌ها را در عراق، سوریه و افغانستان هزینه کردند، حدود ۸ میلیارد دلار نیز کسری بودجه دارند.

انتهای پیام/ع