آمادگی شهر مزداوند برای پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر رضوی
آمادگی شهر مزداوند برای پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر رضوی
همزمان با فرارسیدن دهه آخر صفر و ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) کاروان های زائران پیاده راهی شهر مشهد مقدس شدند و یکی از مقاصد بین راهی شهر مزداوند شهرستان سرخس است که پارسال پذیرای بالغ بر 9000 زائر پیاده بوده و امسال نیز این شهر آماده پذیرایی از زائران پیاده حرم رضوی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جاماندگان و دلدادگان مسیر صراط مستقیم بهشتی کربلا مصادف با عروج مرد آسمانی اسلام و سبط اکبرش برای تسلی دل آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در امتداد آن مسیر معنوی، امسال هم پیاده در کاروانی چند هزارنفری از مردم اهل‌بیت دوست و ولایتمدار سرخس اشک شوق و مشق عاشقی می‌کنند.

 

همزمان با فرارسیدن دهه آخر صفر و ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام کاروان های زائران پیاده راهی شهر مشهد مقدس شدند و یکی از مقاصد بین راهی شهر مزداوند شهرستان سرخس است که پارسال پذیرای بالغ بر ۹۰۰۰ زائر پیاده بوده و امسال نیز این شهر آماده پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر رضوی است.

 

همه ی ظرفیت های شهر مزداوند برای خدمت رسانی به زائران پیاده بسیج شدند

مهدی اردونی دوستی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آمادگی شهر مزداوند برای پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همه ی ظرفیت های شهر مزداوند برای خدمت رسانی به زائران پیاده آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام بسیج شدند و مسئله اصلی در مسیر کاروان های زائران پیاده اقامت حداقل یک شب در شهر مزداوند و تامین معاش اولیه، امنیت و نیازهای اساسی بهداشتی و درمانی است که برای تمام این مسائل راهکارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است.

سرپرست بخشداری مرزداران با بیان اینکه در دو شب گذشته و با شروع پیاده روی زائران پیاده، میزبان ۳ کاروان زائران حرم مطهر رضوی بودیم، گفت: ستاد پذیرایی از زائران در شهر مزداوند مستقر است اما مسیر خدمت رسانی گسترده است و از روستای شورلق شروع و تا ۲۰ کیلومتر پس از شهر مزداوند نیز خدمات به زائران محترم ارائه می شود و با توجه به این گستردگی مسیر، تامین تمام نیازها بویژه خدمات تامینی و خدماتی لازم است.

 

اردونی دوستی افزود: استقرار یک ایستگاه صلواتی در مسجد بین راهی امام رضا علیه اسلام، استقرار کانکس های سرویس بهداشتی بعد از دوراهی صالح آباد و استقرار ایستگاه صلواتی و سرویس بهداشتی کامل در پاسگاه اسماعیل آباد از مواردی است که در مسیر برای زائران در نظر گرفتیم.

 

محمد گل محمدی، شهردار مزداوند نیز در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس در این باره گفت: با استفاده از تجارب سال های پیش و همچنین تجمیع توانمندی ها در تمام بخش های دولتی و خصوصی حداکثر توان خود را به کار گرفتیم تا ضمن مهیا کردن امکانات اولیه اقامت و پذیرایی، گام کوچکی در تسهیل مسیر زوار معزز برداریم.

 

آماده سازی ۵ مکان برای اسکان زائران پیاده در شهر مزداوند

دبیر ستاد فرعی زائران پیاده در بخش مرزداران عنوان کرد: برای اقامت در شهر مزداوند با توجه به بضاعت موجود و اهمیت ساماندهی محل های اقامت، ۵ محل از قبیل سالن ورزشی شهید شبانی، مدرسه شهید بهی، مدرسه ادیب، مدرسه ابوذر غفاری و اقامتگاه راهدار خانه مزداوند تجهیز شده است تا هنگام ورود زائران پیاده بتوانیم پذیرای این عزیزان باشیم و ضمن اینکه این محل ها از لحاظ مسائل امنیتی، ایمنی و خدمات بهداشتی تجهیز شده اند و سعی شده تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود.

وی اظهار داشت: محل های اقامت زائران به طور متوسط ظرفیت پذیرش حداکثر ۲۰۰۰ نفر در یک شب را دارد که با توجه به بررسی سوابق سنوات گذشته، در روز پیک سفر ان شاء الله قادر به تامین امکانات کامل اقامت و پذیرایی خواهیم بود؛ همچنین با رایزنی های صورت گرفته، خیر نیکوکاری نیز به مانند سال گذشته در شهر مزداوند مستقر شده که تامین پذیرایی از کاروان های زائران پیاده راه بدون محدودیت برعهده گرفته است.

 

ستاد فرعی در مسجد جامع شهر مزداوند مستقر است

علی اکبر شاهسون، نماینده ستاد فرعی در بخش مرزداران و رابط کاروان های زائران پیاده نیز در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده برای زائران پیاده گفت: ظرفیت موجود برای پذیرایی اولیه از زائران رضوی مطلوب است اما با توجه به رشد استقبال از کاروان های پیاده بایستی برای سال بعد تمهیدات زیرساختی نوینی اندیشیده شود؛ هرچند با پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی شهر مزداوند طی یکسال گذشته رایزنی و مکاتباتی با آستان قدس رضوی انجام شده که ان شاء الله در آینده شاهد خدمت رسانی بهتر خواهیم بود.

شاهسون در پایان با دعوت از حضور زائران پیاده در شهر مزداوند اعلام کرد: برای اقامت و پذیرایی از زائران هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تمام امکانات و خدمات برای زوار پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس آماده است و ستاد فرعی نیز در مسجد جامع شهر مزداوند مستقر شده تا به صورت شبانه روزی خدمات لازم را به زائران گرامی ارائه کند.

انتهای پیام/ع