امروز «اربعین حسینی» دانشگاهی جهانی شده است
امروز «اربعین حسینی» دانشگاهی جهانی شده است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز «اربعین حسینی» دانشگاهی جهانی شده است، گفت: اربعین به عالمیان این ندا را می‌دهد که اگر می‌خواهید به نجات و عزت برسید، بر کشتی نجات حسین علیه‌السلام سوار شوید و زیر پرچم اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار بگیرید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در مراسم اربعین حسینی که صبح امروز در مسجد امام رضا علیه‌السلام شهرستان سرخس برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید بدانیم چه جبهه‌ای در مقابل امام حسین علیه‌السلام ایستاد، اظهار کرد: کسانی در مقابل امام حسین علیه‌السلام قرار گرفتند که حب دنیا آن‌ها را فریب داده بود و اسیر مطامع دنیوی شده بودند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: گروه زیادی امام حسین علیه‌السلام را تا کربلا همراهی کردند، اما وقتی دیدند که دنیایشان در خطر است، امام را تنها گذاشتند.

 

وی در ادامه به رشادت‌ها و فداکاری‌های یاران اباعبدالله علیه‌السلام اشاره و تصریح کرد: رشادت‌هایی که یاران امام حسین علیه‌السلام از خودشان در کربلا نشان دادند، برای این بود که دور دنیا خط کشیده بودند.

 

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه دنیا باید وسیله‌ای برای رشد و رسیدن به خدا باشد، عنوان کرد: امثال عمر بن سعدها در جریان کربلا برای مطامع دنیوی خودشان را به چند دینار فروختند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز اربعین حسینی دانشگاهی جهانی شده است، اظهار داشت: اربعین حسینی به عالمیان این ندا را می‌دهد که اگر می‌خواهید به نجات و عزت برسید، به کشتی نجات حسین علیه‌السلام سوار شوید و زیر پرچم اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار بگیرید.

انتهای پیام/