اجرای طرح «کاسب امین» دوشنبه ۱۶ مهرماه در سرخس/ ظرفیت بالای سرخس برای تولید سه محصول انگور، پسته و عناب/ «سند صنعت» سرخس باید تدوین شود
اجرای طرح «کاسب امین» دوشنبه ۱۶ مهرماه در سرخس/ ظرفیت بالای سرخس برای تولید سه محصول انگور، پسته و عناب/ «سند صنعت» سرخس باید تدوین شود
مجمع عالی بسیج شهرستان سرخس شب گذشته در اتاق اصناف شهرستان و با حضور سرپرست فرمانداری سرخس، فرمانده سپاه سرخس، اعضای مجمع عالی بسیج، جمعی از مسئولان و اصناف این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مجمع عالی بسیج شهرستان سرخس شب گذشته در اتاق اصناف شهرستان و با حضور سرپرست فرمانداری سرخس، فرمانده سپاه سرخس، اعضای مجمع عالی بسیج، جمعی از مسئولان و اصناف این شهرستان برگزار شد.

سرخس سومین قطب دامداری استان است

محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در این جلسه با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و دو هزار دام سنگین در شهرستان داریم، اظهار کرد: باوجوداینکه شهرستان سرخس سومین قطب دامداری استان است، اما هنوز یک کارخانه خوراک دام و طیور در شهرستان نداریم و تاکنون سرمایه‌گذاری در این حوزه ورود نکرده است.

 

وی بیان داشت: شهرستان سرخس یکی از اصیل‌ترین نژادهای گوسفند یعنی «قره گل» را دارد که در این رابطه، هرساله حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ رأس از این نژاد اصیل به دامداران انتقال داده می‌شود چون این نژاد نسبت به شرایط آب و هوایی شهرستان پایدارتر و قوی‌تر است.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات شهرستان سرخس دام‌های مهاجر است که سرمایه‌گذاری در این نژاد اصیل را تحت تأثیر خود قرار داده است.

 

رهنما با بیان اینکه هم‌اکنون چهار واحد طیور صنعتی با تولید ۱۶۰ هزار قطعه در هر دوره در شهرستان فعالیت دارد، افزود: در همین حوزه جای خیلی از مجوزها در شهرستان خالی است؛ جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران در این بخش به‌خصوص پرورش شترمرغ حمایت می‌کند به شرطی که سرمایه‌گذار مجوزهای لازم را داشته باشد.

 

ظرفیت بالای سرخس برای تولید سه محصول انگور، پسته و عناب

وی در ادامه با اشاره به اینکه از چندین سال پیش با خشک‌سالی مواجه هستیم و بایستی به سمت تولید محصولات کم آب طلب ازجمله محصولات باغی برویم، گفت: شهرستان سرخس ظرفیت بالایی برای تولید محصولاتی همچون انگور، پسته و عناب دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با تأکید بر اینکه حمایت از محصولات باغی و کم آب در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۰۰۰ هکتار محصول پسته آبی در شهرستان سرخس داریم.

 

در ادامه این جلسه حسین غریب، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه مجمع عالی بسیج با هدف بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان برای شناسایی و احصای مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ارائه مشاوره به مسئولان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: کارگروه‌های شش‌گانه این مجمع بایستی همیشه فعال باشند و پس از ارائه مصوبات آن‌ها، استدلال داشته باشیم.

 

وی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی، باید کارگروه اقتصادی مجمع تلاش کند تا تولیدات شهرستان در اختیار همشهریان قرار گیرد و فروشگاه‌های بزرگ شهرستان تولیدات بومی را معرفی کنند.

«سند صنعت» سرخس باید تدوین شود

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس با اشاره به اینکه سند صنعت شهرستان باید تدوین شود، بیان داشت: حدود شش کارگاه تولید توسط مرکز فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی شهرستان ایجاد شده، اما چون محصولات این واحدهای تولیدی بروز نیستند، اقبالی برای خریداران ایجاد نکرده است.

 

غریب در ادامه به سهم اشتغال شهرستان در استان در سال ۹۷ اشاره و عنوان کرد: امسال سهم شهرستان سرخس از اشتغال استان ۱۵۰۸ نفر است که با تلاش کارگروه اشتغال شهرستان، از ابتدای تیرماه تاکنون برای ۸۵۵ نفر بستر ایجاد شغل فراهم‌شده یعنی ۶۰ درصد تعهد شهرستان عملیاتی شده است.

عیسی صفری، فرمانده سپاه سرخس در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه نقش اصناف و بازاریان در شناسایی ظرفیت‌های شهرستان باید مشخص شود، گفت: پشتیبانی در جنگ هشت‌ساله تحمیلی از سوی بازاریان در بیشتر صنوف مشهود بود و همان احساس مسئولیت امروز باید برای عبور از پیچ تاریخی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، در اصناف و بازاریان ما وجود داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد ما را با زور خودمان به زمین بزند، به همین دلیل به دنبال این است که عوامل ایجادی نظام را به عوامل تهدیدی تبدیل کند.

 

اجرای طرح «کاسب امین» دوشنبه ۱۶ مهرماه در سرخس

فرمانده سپاه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه طرح «کاسب امین» روز دوشنبه ۱۶ مهرماه در شهرستان سرخس اجرایی می‌شود، تأکید کرد: در این روز شاهد رزمایش و همایش حضور حداکثری اصناف و بازاریان سرخس در محل‌های فعالیتشان برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های جبهه اقتصادی دشمن هستیم.

صفری خاطرنشان کرد: مسئولان و جامعه نخبگانی سرخس در این روز در بازار شهرستان برای عرض خداقوت به اصناف و بازاریان انقلابی حضور می‌یابند.

انتهای پیام/