دستگیری شکارچیان حرفه‌ای قوچ وحشی در سرخس
دستگیری شکارچیان حرفه‌ای قوچ وحشی در سرخس
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس از دستگیری شکارچیان حرفه‌ای قوچ وحشی در منطقه حفاظت‌شده خواجه این شهرستان خبر داد.

موسی غلام‌زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق گزارش دریافتی از همیار محیط زیست مبنی بر حضور سه نفر از شکارچیان حرفه‌ای سرخس در منطقه حفاظت‌شده خواجه اقدامات اولیه برای دستگیری آن‌ها انجام شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس افزود: شکارچیان با توجه اشرافیت کامل به منطقه خارج‌ازمسیر راه‌بندان محیط‌بانان منطقه را ترک کرده بودند و گزارش موثق همیار محیط زیست مبنی بر حمل لاشه‌های شکار شده به منزل یکی از متخلفان و با توجه به ظن قوی مبنی بر وجود لاشه در منزل، دستور قضایی از دادستان محترم برای بازرسی منزل اخذ شد.

وی تصریح کرد: متخلفان به‌محض اطلاع از حضور مأموران محیط زیست و کارکنان پاسگاه انتظامی بزنگان برای بازرسی منزل با تأخیر در گشودن درب منزل قصد کتمان کردن آثار جرم را داشتند که با ورود مأموران به مخفیگاه و حضور سه متخلف در محل، آثار متعلق به لاشه دو رأس قوچ کشف و ضبط شد.

 

غلام‌زاده بیان داشت: یکی از متخلفان در محل متواری شد و دو نفر دیگر دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند و اقدامات قضایی در خصوص جلب شخص متواری انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس عنوان کرد: با بازبینی گوشی متخلفان طبق دستور قضایی اخذشده توسط پلیس اطلاعات و امنیت، تصویر کله دو قوچ وحشی شکار شده مشاهده شد.

 

وی اظهار داشت: متخلفان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مبلغ دویست میلیون ریال، به مجازات مقرر در قانون به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

غلام‌زاده در پایان با بیان اینکه با حمایت دادستان شهرستان و دستگاه قضایی عرصه برای متخلفان شکار و صید تنگ تر خواهد شد، از همکاری پاسگاه انتظامی بزنگان و کارکنان پلیس اطلاعات شهرستان در دستگیری متخلفان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/