«ملاحظه‌کاری» موجب کند شدن حرکت انقلاب اسلامی می‌شود/ تشدید تحریم‌ها حاصل سازش با آمریکا است
«ملاحظه‌کاری» موجب کند شدن حرکت انقلاب اسلامی می‌شود/ تشدید تحریم‌ها حاصل سازش با آمریکا است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه ابی‌عبدالله علیه‌السلام حیات با ظالمان را خسارت و نکبت می‌دیدند، گفت: آنچه حادثه عاشورا را رقم زد، «ملاحظه‌کاری» و «عافیت‌طلبی» بود و امروز هم عده‌ای با همین ملاحظه‌کاری به دنبال کند کردن حرکت انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره درس‌های نهضت عاشورا گفت: مهم‌ترین هدف قیام عاشورا احیای دین خدا و اسلام بود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در زمانی که حاکمی بر اریکه قدرت تکیه زده بود که شراب می‌نوشید و حدود الهی را رها کرده و اموال مردم را به نفع خودش به غارت می‌برد، ابی‌عبدالله علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، پرچم الهی را برافراشته نگه داشتند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام حکومت طاغوت را بر‌نمی‌تابید، تصریح کرد: همان زمان هم عناصر سازش‌کار آمدند و درخواست دادند و اگر صلابت و شجاعت رهبری مؤمن همچون ابی‌عبدالله علیه‌السلام نبود، این عناصر با استدلال‌هایشان حضرت را قانع می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه عناصر سازش‌کار در هر زمانی خود را نشان می‌دهند، بیان داشت: در مورد یزید زمان یعنی آمریکا هم همین عناصر سازش‌کار و فرومایه، به خاطر رفاه و منافع خودشان، عزت کشور را می‌فروشند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: عده‌ای به امام حسین علیه‌السلام می‌گفتند اگر مقاومت کنید، دشمن خشمگین می‌شود و امروز هم عده‌ای به مقام معظم رهبری می‌گویند، اگر با این‌ها راه نیایید تحریم‌ها و خشمشان بیشتر می‌شود؛ این عده همان‌هایی هستند که همیشه صحنه را به دشمن می‌دهند و نقش ستون پنجم دشمن را بازی می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: در مذاکره با آمریکا هم دیدیم نه‌تنها خشم دشمن کمتر شد، بلکه نتیجه سازش با او تشدید تحریم‌ها را در پی داشت.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه ابی‌عبدالله علیه‌السلام حیات با ظالمان را خسارت و نکبت می‌دیدند، عنوان کرد: آنچه حادثه عاشورا را رقم زد، ملاحظه‌کاری و عافیت‌طلبی بود و امروز هم عده‌ای با همین ملاحظه‌کاری به دنبال کند کردن حرکت انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/