خدمت رسانی ۱۹ گروه جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم سرخس در رزمایش خدمت
خدمت رسانی ۱۹ گروه جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم سرخس در رزمایش خدمت
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس گفت: 19 گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس در رزمایش خدمت به مناطق محروم سرخس خدمت رسانی کردند.

مهدی بابایی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به برگزاری رزمایش خدمت و حضور گروه های جهادی شهرستان سرخس در این رزمایش، گفت: ۱۹ گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس به استعداد ۲۰۰ نفر در چهار محور فرهنگی، آموزشی، عمرانی و سلامت در این رزمایش به مناطق محروم شهرستان اعزام و به مردم این مناطق خدمت رسانی می کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با بیان اینکه در حوزه فرهنگی گروه های جهادی در رزمایش خدمت، در دو بخش مذهبی و محرومیت زدایی فعالیت می کنند، اظهار کرد: در برنامه های مذهبی در هر روستا یک گروه جهادی مقیم داریم که با همکاری امام جماعت و هیئت امنا مسجد، فضاسازی مسجد، نظافت، خرید لوازم موردنیاز و تامین امنیت مسجد را در ایام محرم برعهده دارند.

 

بابایی افزود: گروه های جهادی در این رزمایش در بخش محرومیت زدایی محور فرهنگی، به نوعروسان، دانش آموزان و خانواده های کم برخوردار کمک می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی گروه های جهادی و خیرین شهرستان و استان در رزمایش خدمت بالغ بر ۱۰۰۰ بسته نوشت افزار به ارزش ریالی هر بسته ۵۰ هزار تومان به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با اشاره به اینکه در رزمایش خدمت دو سری جهیزیه کامل به ارزش ریالی بیش از ۸ میلیون تومان به دو نوعروس نیازمند اهدا شده است، گفت: در حوزه کمک به نوعروسان، کمک جهیزیه هایی با توان مالی گروه های جهادی تهیه و توزیع می شود که ارزش هر کدام از آنها از یک میلیون تا پنج میلیون تومان است.

 

بابایی بیان داشت: در بخش معیشتی محور فرهنگی اکثر گروه های جهادی با تکیه بر توان داخلی شهرستان در رزمایش خدمت حدود ۱۰ تا ۱۵ سبد کالا به ارزش بیش از ۵۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع کردند.

 

وی تاکید کرد: در رزمایش خدمت یکی از گروه جهادی با پشتکار و تلاش به مدت سه روز ۵۰۰ پرس غذای گرم تهیه و طبخ و بین نیازمندان توزیع کرده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی در بخش سلامت، گفت: با کمک اقشار مختلف بسیج شهرستان و استان گروه های جهادی سلامت در بخش های محروم شهرستان و حتی سطح شهر سرخس تشکیل شد و این گروه ها به ۲۰۰۰ نفر به صورت چهره به چهره بهداشت فردی و بهداشت محله را آموزش دادند.

 

بابایی اظهار کرد: در بخش هزینه های درمان در رزمایش خدمت حدود ۵۰ بیمار نیازمند که بعضا هزینه های درمان آنها بالا بود توسط گروه های جهادی سلامت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس شناسایی و در بخش های دندان پزشکی، چشم پزشکی، شنوایی و جراحی عمومی پشتیبانی شدند.

 

وی اضافه کرد: گروه های جهادی این رزمایش در دهستان های کندکلی، تجن و پل خاتون در بین بیماران نیازمند حاشیه مرز داروی رایگان توزیع کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه های جهادی در سرخس، اظهار کرد: در بحث عمرانی به گروه های جهادی ماموریت داده شده در هر روستا خانواده های نیازمند که از نظر مسکن ایمن، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، فضای بهداشتی، حصار مناسب و سرویس بهداشتی در محرومیت به سر می برند به قید فوریت شناسایی کنند.

 

بابایی اضافه کرد: در جلسه شورای گروه های جهادی این مسئله مورد بحث قرار گرفت که هر گروه جهادی با توان خودش یک بخش از فهرست اولویت دار را قبول کند.

وی گفت: گروه های جهادی در رزمایش خدمت برای ۱۰ خانواده سرویس بهداشتی، حمام و دو منزل ساختند که هم اکنون آماده تحویل است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس بیان کرد: همچنین ساخت ۲ منزل با کمک خیرین شروع شده است و امیدواریم تا پایان رزمایش خدمت در مجموع ۵۰ خانواده اولویت دار حداقل نیمی از آن ها از فقر امکانات خارج شوند.

 

بابایی گفت: به همت گروه های جهادی دهستان خانگیران و پشتیبانی مادی و معنوی بسیج پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد کارگروهی با محوریت شناسایی نیازمندی های این دهستان در بخش آموزشی و فرهنگی مدارس تشکیل شد که در نهایت زیباسازی، فضاسازی، مرمت و محرومیت زدایی از ۱۴ مدرسه این دهستان انجام شد.

 

وی به فعالیت گروه های جهادی در دهستان تجن شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: در رزمایش خدمت به همت گروه های جهادی و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی تعداد ۳۶ مدرسه دهستان تجن رنگ آمیزی، دیوارنویسی، تکمیل و مرمت بخش های فرسوده مدارس انجام شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس در پایان عنوان کرد: با همکاری ستاد مردمی قرآن و عترت شهرستان سرخس و کمیته امداد ضمن تشکیل کارگروه خدمت رسانی عمرانی به خانواده های ایتام مقرر شد با پشتیبانی بسیج سازندگی استان و ستاد خیرین شهرستان تعداد ۱۰ باب منزل نیمه کاره ایتام با همکاری گروه های جهادی در رزمایش خدمت تکمیل و تحویل دهند.

انتهای پیام/