امام جمعه سرخس: هیئت یکی از مراکز اصلی نیروسازی در نظام اسلامی است/ فرمانده سپاه ناحیه سرخس: هیئت های ما باید یک مجموعه جهادی و انقلابی باشند
امام جمعه سرخس: هیئت یکی از مراکز اصلی نیروسازی در نظام اسلامی است/ فرمانده سپاه ناحیه سرخس: هیئت های ما باید یک مجموعه جهادی و انقلابی باشند
مراسم طلایه داران هدایت صبح امروز با حضور مسئولان هیئت های مذهبی و مداحان شهرستان سرخس در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز در مراسم طلایه داران هدایت با بیان اینکه در این شرایط بصیرت افزایی و معرفت افزایی از وظایفی است که بر عهده ماست، گفت: دشمنان تمرکزشان بر این است که جلسات مذهبی ما را تهی کنند و به سمت جهل گرایی سوق بدهند.

 

امام جمعه سرخس بیان کرد: مودت و محبت به اهل بیت در جلسات مذهبی باید باشد و معرفت دینی با اتکا به قرآن و محبت به اهل بیت افزایش یابد؛ جلسات هیئت های مذهبی محلی برای رشد انسان های بزرگ مانند شهدا است.

 

حجت الاسلام ارژنگ اظهار کرد: اصل جلسات مذهبی باید مبتنی بر منبر و معرفت افزایی باشد و جلوی سوء استفاده دشمنان از این جلسات گرفته شود، دشمنان به دنبال وهن مذهب هستند.

 

وی با بیان اینکه هیئات یکی از مراکز اصلی نیروسازی در نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در جلساتی که برای امام حسین علیه السلام گرفته می شود هیچ چیز جز اخلاص جواب نمی دهد و قصد ما احیای امر اهل بیت باشد.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به آفاتی که در برخی هیئت ها وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه در هیئت ها عده ای دنبال پست هستند و و به این و آن نشان بدهند که جمعیت هیئت ما بیشتر است درحالیکه اخلاص در این جلسات از همه چیز مهمتر است؛ اگر خلوص نباشد عمل نزد خداوند پذیرفته نیست.

 

حجت الاسلام ارژنگ عنوان کرد: مردم باید در تصمیم گیری هیئت سهیم باشند ضمن اینکه مدیر هیئت نیز باید در فرائض و مراکز دینی حضور فعال داشته باشد.

 

وی گفت: رفتار صادقانه خادمان هیئت با شرکت کنندگان در مراسمات باعث جذب حداکثری و دفع حداقلی می شود و باید از رقابت های بی خود پرهیز شود ضمن اینکه در آهنگ ها و مداحی ها باید حد و حدود شرعی رعایت شود.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به مسئله حق الناس بیان داشت: مراسمات عزاداری نباید مزاحم همسایه ها و خانواده ها باشد اگر این اتفاق بیفتد حق الناس است.

 

حجت الاسلام ارژنگ در پایان گفت: جلسات دینی و مذهبی و عزاداری نباید مخاطب را به سمت شور لحظه ای بکشاند بلکه باید مخاطب به  سمت پختگی کشیده شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه سرخس: هیئت های ما باید یک مجموعه جهادی و انقلابی باشند

سرهنگ عیسی صفری، فرمانده سپاه ناحیه سرخس نیز در این مراسم با بیان اینکه دغدغه ما باید این باشد که هر سال بیش از گذشته در فرهنگ حسینی در هیئت های مذهبی موج بزند، گفت: امروز جنگ ما جنگ باورها و عقیده ها است و باید نسبت به ترفندهای دشمنان هوشیار باشیم.

 

سرهنگ صفری بیان کرد: هیئت های ما باید انقلابی و ولایی باشند و به عنوان یک مجموعه جهادی و انقلابی در تمام طول سال فعالیت داشته باشند و فقط به برگزاری مراسم مذهبی بسنده نکنند و در عرصه های  گروه های جهادی فعالیت داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: پیاده روی عظیم اربعین از دل همین هیئت ها به وجود آمده است.

انتهای پیام/