ریشه مشکلات کشور مربوط به عدم همراهی با آمریکا نیست/ دولت از ظرفیت نهادهای انقلابی همچون سپاه برای رفع مشکلات کشور استفاده کند
ریشه مشکلات کشور مربوط به عدم همراهی با آمریکا نیست/ دولت از ظرفیت نهادهای انقلابی همچون سپاه برای رفع مشکلات کشور استفاده کند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه ریشه مشکلات کشور مربوط به عدم همراهی با آمریکا نیست، گفت: دولت از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نهادهای انقلابی همچون سپاه که نشان داده هر جا ورود کند، مشکلات را از پیش رو برمی‌دارد استفاده کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه توجه به عدالت همان مصداق تقوا و جهت‌گیری به سمت آن است، اظهار کرد: اگر مسئولیت‌ها بر عهده شایستگان قرار بگیرد، بن‌بستی وجود نخواهد داشت.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه ابی‌عبدالله علیه‌السلام بهترین و پرمنفعت‌ترین راه را برای ما ترسیم کردند، افزود: اگر در این راه بن‌بستی وجود داشت، شاهد حضور جمعیت ۳۰ میلیون نفری در اربعین حسینی نبودیم.

 

وی با بیان اینکه ایستادن در مقابل ظلم عین گشایش است، تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری به آن اشاره کردند، هدف دشمن این است که القا کند، با وجود جمهوری اسلامی شما تنفس اقتصادی نخواهید داشت.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تشریح رسالت مسئولان در مقابله با جنگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که شرایط فعلی کشور با تمام فراز و نشیب‌هایی که دارد، ۲۵ تا ۳۰ درصد مرتبط با فشارهای آمریکا و ۷۰ درصد مرتبط با درون کشور است، در حقیقت این فضاسازی رسانه‌ای برای ۲۵ درصد اقتصاد است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز کمبود منابع و سرمایه انسانی در کشور نداریم و ۷۰ درصد مشکلات مربوط به مدیریت مدیران است که باید تدبیری بیندیشند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه آرمان جمهور اسلامی حمایت از مظلوم است، اظهار داشت: دشمن به ما می‌گوید در مقابل قتل و عام مردم یمن سکوت کنیم و دست از حمایت مظلوم که آرمان ما است برداریم تا فشارهای اقتصادی خود را کاهش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه ریشه مشکلات کشور مربوط به عدم همراهی با آمریکا و اروپا نیست، گفت: یکی از راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی کشور تقویت حوزه تبیینی مسئولان است که در آن ضعف دارند؛ مسئولان شفاف به مردم بگویند که در چه شرایطی هستیم و مردم را به مسائل خارج کشور مشغول نکنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ امیدآفرینی نسبت به آینده کشور و بالا زدن آستین خدمت با عزم راسخ، اقدامات عملی برای ایجاد اشتغال و مبارزه علنی و شفاف با مفسدان اقتصادی را از دیگر راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: حجم نقدینگی که امروز از مرز یک تریلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده، اگر به سمت تولید هدایت شود، می‌تواند بسیاری از بخش‌های تولید را فعال کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ناامید شدن از خارج و پرهیز از اشرافی گری در بدنه دولت را از دیگر راهکارهای خروج از مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد و افزود: توقع این بود که رئیس‌جمهور محترم در مجلس برای خروج از مشکلات اقتصادی کشور، راهکار ارائه بدهند نه اینکه مشکلات کشور را به مسائل دی‌ماه ۹۶ ارتباط بدهند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه همراهی مردم با دولت برای مقابله با جنگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن ضروری است، بیان داشت: مردم محتکران و هر کسی که امروز به دنبال ضرر رساندن به جمهوری اسلامی است را به قوه قضاییه معرفی کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: دولت از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نهادهای انقلابی همچون سپاه که نشان داده هر جا ورود کند، مشکلات را از پیش رو برمی‌دارد استفاده کند.

انتهای پیام/