تعویض خط ۳۶ اینچ پالایشگاه سرخس در واحد اندازه گیری گاز خروجی
تعویض خط ۳۶ اینچ پالایشگاه سرخس در واحد اندازه گیری گاز خروجی
مسئول تعمیرات مکانیک دستگاه های ثابت شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از عملیات تعویض بخشی از خط 36 اینچ خروجی پالایشگاه سرخس در واحد اندازه گیری گاز خروجی خبر داد.

عباس کمیلی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با توقف کلی تولید در این مجتمع گازی، بزرگترین پروژه تعمیراتی ” تعویض خط ۳۶ اینچ ” در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد یکی از خطرناک ترین گازها از مخازن منطقه عملیاتی خانگیران با سه و نیم درصد گاز SH2 هیدروژن سولفوره را پالایش می کند بیان داشت: پس از ضخامت سنجی خط ۳۶ اینچ گاز خروجی پالایشگاه در سال گذشته مشخص شد که ضخامت قسمتی از خط مذکور، در محدوده واحد اندازه گیری گاز خروجی، کمتر از حد مجاز است و باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده می شد.

 

کمیلی تصریح کرد: در این راستا واحد بازرسی فنی پالایشگاه دستور العمل تعویض حدود ۳۰ متر از خط ۳۶ اینچ را صادر نمود و با برنامه ریزی مدون از انتهای سال ۹۶ مقرر گردید عملیات تعویض این خط در زمان ” توقف کلی پالایشگاه ” انجام شود.

 

مسئول تعمیرات مکانیک دستگاه های ثابت شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: در این مدت تهیه قطعات مصرفی مورد نیاز پروژه و همچنین برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای عملیات تعویض انجام و از حدود یک ماه قبل از زمان توقف کلی پالایشگاه، ساخت قطعات اندازه گیری شده در کارگاه مرکزی آغاز گردید تا امکان اجرای کار در بازه زمانی توقف کلی درکوتاهترین زمان ممکن و با هماهنگی واحدهای تعمیرات، بازرسی فنی، ایمنی و بهره برداری میسر گردد.

 

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه عملیات تعویض خط پس از چندین روز تلاش شبانه روزی همکاران و انجام تستهای غیرمخرب رادیو گرافی، آلتراسونیک و تنش زدایی، تست هیدرواستاتیک و تایید نهایی بازرسی فنی با موفقیت کامل انجام گرفت.

 

کمیلی تاکید کرد: در اجرای این پروژه مهم که وظیفه آن انتقال گاز خروجی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تا مبادی مصرف است حدود ۱۰ هزار نفر ساعت کار انجام شد.

انتهای پیام/