آغاز توقف کلی تولید گاز طبیعی در پالایشگاه گاز سرخس
آغاز توقف کلی تولید گاز طبیعی در پالایشگاه گاز سرخس
مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از آغاز برنامه توقف کلی گاز طبیعی در این مجتمع گازی از 31 مردادماه جاری خبر داد.

محمد فرزانه مقدم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه قطع کلی گاز به‌منظور تعمیرات نهایی در سال جاری با هدف افزایش پایداری تولید در روزهای سرد و اطمینان از تولید حداکثری در نیمه دوم سال انجام می‌شود و این برنامه به مدت پنج روز پیش‌بینی شده است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در طول سال واحدهای پالایشی در حال فراورش گاز طبیعی هستند، انجام برخی از تعمیرات تجهیزات میسر نیست و لازم است گاز درون تأسیسات به‌طور کامل تخلیه و بازسازی تجهیزات انجام شود.

 

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: در این مدت‌زمان برای اجرای فهرستی از کارهای تعمیراتی با همکاری شرکت نفت و گاز شرق به‌عنوان شرکت بالادستی و پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد برنامه‌ریزی شده است.

 

فرزانه مقدم با بیان اینکه در زمان توقف کلی واحدهای تولیدی از دسترس خارج خواهند شد، تأکید کرد: خدمت‌رسانی به عموم مردم در خطه شمال و شمال شرق در بخش خانگی (گازرسانی) و همچنین صنایع و نیروگاه‌ها با مدیریت شبکه توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تداوم یافته و خللی در تأمین گاز مشترکین به وجود نخواهد آمد.

 

وی خاطرنشان کرد:  فعالیت‌های مهم برنامه‌ریزی شده بر اساس گزارش‌های بازرسی فنی شامل بازسازی نقاطی از مخازن تحت‌فشار و لوله‌های ارتباطی که امکان بازسازی آن‌ها در فعالیت عادی میسر نیست انجام می‌شود و پس از استانداردسازی با صدور گواهینامه بهره‌برداری، واحدها در مدار تولید قرار می‌گیرند.

 

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس عنوان کرد: علاوه بر موارد بازسازی کنترل و بازبینی تجهیزات برقی و تنظیم مجدد آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

 

فرزانه مقدم در پایان گفت: بعد از انجام تعمیرات و راه‌اندازی واحدها، پالایشگاه در ساعت‌های اولیه صبح پنجم شهریورماه فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرد.

انتهای پیام/