بیانات رهبر معظم انقلاب مردم را به آینده انقلاب امیدوار کرد/ مشکلات کشور از بی تدبیری هاست
بیانات رهبر معظم انقلاب مردم را به آینده انقلاب امیدوار کرد/ مشکلات کشور از بی تدبیری هاست
امام جمعه سرخس در خطبه های نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب سخنان بسیار مهم و نوید بخشی را ایراد فرمودند و مردم را به آینده انقلاب امیدوار کردند و این بیانات دشمنان را به قهقرا برد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب سخنان بسیار مهم و نوید بخشی را ایراد فرمودند و مردم را به آینده انقلاب امیدوار کردند و این بیانات دشمنان را به قهقرا برد.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که فرمودند «جنگ نخواهد و مذاکره هم نخواهیم کرد»، اظهار کرد: بازتاب این سخن رهبر معظم انقلاب در رسانه های غربی این بود که ایران دوباره آمریکا را تحقیر کرد و اراده کشورهای دنباله رو آمریکا نیز سست شد.

 

حجت الاسلام ارژنگ با بیان اینکه هر کشوری می تواند شروع کننده جنگ باشد اما آن چیزی که مهم است نتیجه جنگ است، گفت: در دفاع مقدس، شروع کننده جنگ عراق بود اما پایان جنگ به نفع عراق نبود.

 

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا فکر می کرد اگر فشار اقتصادی بیاورد و سپس مسئله مذاکره را مطرح کند ملت ایران تلفن را بر می دارند و برای مذاکره اعلام آمادگی می کنند؛ یک عده افراد ضعیف نیز در کشور اعلام می کردند که با شرایط کنونی باید با آمریکا مذاکره کنیم اما رهبری آب پاکی را روی دستان رئیس جمهور آمریکا ریختند و فرمودند «جنگ نمی شود و مذاکره نمی کنیم».

 

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: امروز شرایط کشور شرایط ضعف نیست، آمریکا در جنگ هایی که شروع کرده، شکست خورده است؛ در یمن اعلام کردند که در چند روز سعودی ها می توانند یمن را بگیرند و انصارالله را ضعیف کنند اما چند سال است که در مقابل دلاورمردان یمنی ماندند و کشتار دانش آموزان توسط رژیم سعودی نشانه اقتدار سعودی ها و آمریکایی ها نیست بلکه نشانه ضعف آنها است.

 

حجت الاسلام ارژنگ با بیان اینکه سیاست های آمریکا در یمن، عراق و سوریه شکست خورده است، گفت: آمریکایی که در یمن و عراق و سوریه شکست خورده، می خواهد با مقتدرترین کشور منطقه جنگ کند؟ امام راحل فرمودند از جنگ و از مشکلات اقتصادی نترسید بلکه از نفوذی ها و آدم های ترسویی که در داخل از ترس دشمنان به دست و پای خود می افتند، بترسید.

 

وی دلیل اصلی مشکلات را سیاست های غلط برخی رجال دولتی عنوان و خاطرنشان کرد: برخی می گویند مشکلات از دی ماه ۹۶ شروع شد در حالیکه این حرف اشتباه است، مشکلات از بی تدبیری هایی بوده که توسط عده ای صورت گرفته و بدون آنکه نیازسنجی کنند ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه کردند و باعث شدند آن چیزهایی که نیاز کشور نبود وارد کشور شود.

 

امام جمعه سرخس تاکید کرد: با تفکر لیبرالی نمی توان مشکلات را حل کرد، باید با تفکر جهادی یعنی همان تفکری که در زمان جنگ  و دفاع مقدس داشتیم مشکلات را حل کنیم و شب و روز نشناسیم.

 

حجت الاسلام ارژنگ در پایان با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان عزیز سند زنده مقاومت ملت ایران هستند و انسان را به یاد مقاومت جانانه رزمندگان دفاع مقدس می اندازند؛ در فیلم تنگه ابوقریب گوشه ای از این دلاورمردی های آنها به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/