جریان استقبال‌کننده مذاکره مجدد با آمریکا یا درک ضعیفی دارد، یا ستون پنجم دشمن است/ مفسدان اقتصادی باید در ملأعام اعدام شوند
جریان استقبال‌کننده مذاکره مجدد با آمریکا یا درک ضعیفی دارد، یا ستون پنجم دشمن است/ مفسدان اقتصادی باید در ملأعام اعدام شوند
امام‌جمعه سرخس گفت: اینکه امروز عده‌ای از عناصر واداده از طرح مذاکره مجدد با آمریکا استقبال می‌کنند دو علت دارد؛ یا نشان از درک ضعیف این جریان دارد یا تقویت باور اینکه این‌ها ستون پنجم دشمن هستند را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز در حال نبرد بی‌امان اقتصادی با دشمن هستیم، اظهار کرد: دشمن در این جنگ زیرساخت‌های اقتصادی ما را هدف قرار داده و معیشت مردم موردتهاجم او است.

 

امام‌جمعه سرخس هدف این جنگ اقتصادی را ایجاد نارضایتی عمومی دانست و عنوان کرد: دشمن در این جنگ به دنبال ضعف و شکنندگی درونی و در نهایت ایجاد تزریق ناامیدی در جامعه است.

 

وی بیان داشت: روی آوردن دشمن به جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی نشانه این است که او در میدان‌های دیگر از ملت ایران شکست خورده است؛ همچنان که در غرب آسیا ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردند و هدفشان تسلط بر مردم ایران بود و موفق نشدند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: امروز آحاد ملت باید بدانند که تکلیفشان در مواجهه با این جنگ چیست؛ در جنگ نظامی اکثریت آموزش دیده‌اند، اما برخی امروز از شگردهای جنگ اقتصادی دشمن بی‌اطلاع هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس طرح مذاکره مجدد را حربه و شگرد جدید آمریکایی‌ها عنوان کرد و افزود: امروز آمریکا وسط جنگ اقتصادی درخواست مذاکره می‌دهد! اگر مذاکره حول محور هسته‌ای است که از آن خارج شدند؛ اگر هم حول محور توان موشکی است که ایران حاضر به مذاکره نیست.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: اینکه امروز عده‌ای از عناصر واداده از طرح مذاکره مجدد با آمریکا استقبال می‌کنند دو علت دارد؛ یا نشان از درک ضعیف این جریان دارد یا تقویت باور اینکه این‌ها ستون پنجم دشمن هستند را نشان می‌دهد.

 

وی در ادامه به رسالت‌های مردم و مسئولان در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن پرداخت و افزود: آحاد مردم و مسئولان باید اول قبول کنند که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم؛ تا وقتی قبول نکنیم که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، آمادگی مواجهه به وجود نمی‌آید.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: در جنگ اقتصادی با دشمن باید از مصرف‌گرایی پرهیز کرده و هزینه‌های زائد را کم کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس امیدبخشی به فضل الهی را از دیگر رسالت‌های مردم در جنگ اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: امروز ابزار خنثی‌سازی توطئه دشمن در دست مردم و مسئولان ما است، یعنی ما هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه کرده‌ایم.

 

امام‌جمعه سرخس به وظیفه مسئولان در این جنگ اقتصادی اشاره و تصریح کرد: وظیفه مسئولان در مواجهه با جنگ روانی و اقتصادی دشمن، مبارزه جدی و بی‌امان با مفسدان اقتصادی است؛ از طرفی مردم هم باید از نمایندگان مجلس مطالبه کنند تا راه‌های فسادزا را ببندند و قوانین جدی را برای مبارزه با فساد تصویب کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر کار در اختیار مدیران انقلابی، متعهد، جوان و باانگیزه قرار بگیرد، بخش اعظمی از مشکلات کشور حل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه خواب آشفته دشمن برای فروپاشی نظام اسلامی در این جنگ روانی تعبیر نمی‌شود، افزود: بصیرت و آگاهی لازم است که فضاسازی دشمن ما ره به سمت اهداف او نبرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان با اشاره به اینکه باید مفسدان اقتصادی در ملأعام اعدام شوند، گفت: امروز با روحیه مطالبه گری از مجاری قانونی، دست رد زدن به مذاکره مجدد با آمریکا و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، نصرت الهی متوجه ملت ایران خواهد شد.

انتهای پیام/