امروز بیشترین تخریب دشمن در حوزه «حجاب» است/ جامعه سرگرم ولنگاری از ارزش‌ها و سرمایه‌هایش غافل می‌شود
امروز بیشترین تخریب دشمن در حوزه «حجاب» است/ جامعه سرگرم ولنگاری از ارزش‌ها و سرمایه‌هایش غافل می‌شود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز بیشترین تخریب دشمن در حوزه «عفاف و حجاب» است، گفت: جامعه‌ای که سرگرم ولنگاری و خوش گذارانی شد، از ارزش‌ها و سرمایه‌های خودش غافل می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به هفته عفاف و حجاب و با تأکید بر توجه به این مقوله قرآنی اظهار کرد: وقتی کشف حجاب اتفاق افتاد، یکی از اساتید حضرت امام، مرحوم شاه‌آبادی بود که وقتی این خبر به ایشان رسید که چنین غلطی را رضاخان مرتکب شده است، به جمله معروفی اشاره کردند که این زندیق با مسئله کشف حجاب کمر ۱۲۴ هزار پیامبر را شکست.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: این جمله مرحوم شاه‌آبادی مفهومی دارد و بسیار سنگین است، یعنی کسانی که به مقوله قرآنی حجاب توجهی ندارد و یا نسبت به آن بی‌تفاوت‌اند، در مقابل انبیاء الهی ایستاده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در روایات متعدد قرآنی از جمله در سوره‌های احزاب و نور به مسئله و توجه به حجاب تصریح‌ شده است، افزود: یک رکن رکین در موضوعات اسلام مسئله حجاب است؛ موضوعی که امروز مستکبران و سلطه گران برای ضربه زدن به آن بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: بسیاری از خانواده‌هایی که روابط آن‌ها به سردی می‌گراید، همه مشکلاتشان از بدحجابی شروع می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز بیشترین تخریب دشمن در مسئله عفاف و حجاب است، عنوان کرد: قطعاً دشمن اگر در تخریب مسئله حجاب موفق شود، استحاله ارزش‌ها در این جنگ نرم اتفاق می‌افتد.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه حجاب دربردارنده امنیت است، اظهار داشت: از عوامل اصلی تحکیم بنیان خانواده حجاب است، و در حقیقت اگر حجاب بود امنیت هم وجود دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه مسئله حجاب راه نفوذ غرب را می‌بندند، بیان کرد: امروز دشمن برای به یغما بردن سرمایه عظیم انسانی از راه استحاله فرهنگی وارد شده است و قطعاً جامعه‌ای که گرفتار خوش گذارانی و ولنگاری شد، از ارزش‌ها و سرمایه‌های خودش غافل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه ترویج الگوهای غربی در جامعه به مسئله عفاف و حجاب خدشه وارد می‌کند، تصریح کرد: ۲۶ نهاد در کشور متولی مسئله عفاف و حجاب هستند که اگر کارشان را به‌درستی انجام می‌دادند، امروز شاهد اتفاقاتی همچون طرح مسئله «حجاب اجباری» نبودیم.

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: امروز باید در جذب و استخدام چه برای مردان و چه برای زنان، اولویت با مردان و زنان عفیف و محجبه باشد و نباید به‌جایی برسیم که زنی به خاطر داشتن حجاب از استخدام در دستگاه‌ها باز بماند.

 

امام‌جمعه سرخس بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب در مدارس برای دانش‌آموزان و والدین تأکید کرد و افزود: مدرسه و دانشگاهی که در او دانش‌آموز و دانشجو به دنبال ولنگاری باشد، از علم می‌افتد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در پایان تصریح کرد: جامعه‌ای که به دنبال بی‌بندوباری و ولنگاری باشد، دشمن بر آن جامعه مسلط می‌شود و درنهایت مقاومت او و فرهنگ و اقتصادش تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/