تنها سپری که شمشیر دشمن را در هجمه اقتصادی می‌شکند، «اقتصاد مقاومتی» است/ برخورد با اخلال‌گران فراگیر شود/ وزارت اقتصاد لیست کسانی که ارز دولتی دریافت کردند را منتشر کند
تنها سپری که شمشیر دشمن را در هجمه اقتصادی می‌شکند، «اقتصاد مقاومتی» است/ برخورد با اخلال‌گران فراگیر شود/ وزارت اقتصاد لیست کسانی که ارز دولتی دریافت کردند را منتشر کند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه برخورد با اخلال‌گران باید در همه سطوح فراگیر شود، گفت: امروز تنها سپری که می‌تواند شمشیر دشمن را در هجمه‌های اقتصادی بشکند، سلاح «اقتصاد مقاومتی» است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید و توصیه به مردم بر رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: حتی اگر منابع آبی عظیم هم می‌داشتیم، در مکتب اسلام بر اسراف نکردن توصیه شده است، بنابراین با توجه به اینکه در برخی استان‌ها جیره‌بندی آب داریم، صرفه‌جویی در مصرف منابع ضروری است.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، نوسانات ارزی و مشکلاتی که اخیراً برای بازاریان به وجود آمده است، افزود: اینکه رئیس‌جمهور محترم اشاره کردند که استقلالمان را معامله نمی‌کنیم و در هر شرایطی که باشیم استقامت می‌کنیم و باید صرفه‌جویی از خود دولت شروع شود، این نگاه، نگاه مثبتی است.

 

وی تصریح کرد: اینکه امروز مسئولان متوجه شدند که از داخل باید به فکر ترمیم اقتصاد کشور باشیم و چشم به خارج نداشته باشیم یک نکته مثبت است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به سخنان رئیس دستگاه قضا مبنی بر مبارزه جدی با اخلال‌گران بازار ارز تأکید کرد: توقع این است که در همه سطوح با اخلال‌گران برخورد جدی و این برخوردها فراگیر شود، چون اخلال‌گران فقط کسانی نیستند که از اعتراضات مردم سوءاستفاده می‌کنند، بلکه شرکت‌هایی که کالا با ارز دولتی خریداری می‌کنند و پس از احتکار، کالا را با ارز آزاد در اختیار مردم قرار می‌دهند، این‌ها هم اخلال‌گر هستند و باید با آن‌ها برخورد شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اقدام مؤثر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعلام لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی اظهار داشت: جای تعجب دارد که چرا وزارت اقتصاد لیست کسانی که ارز دولتی دریافت می‌کنند را منتشر نمی‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: مردم اگر ببیند که مسئولان دارند کاری انجام می‌دهند و با تمام توان در میدان هستند، آن‌ها هم پای‌کار می‌آیند و پشت سر مسئولانشان می‌ایستند.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند و بفهمند این مسئله را که مسئولان صداقت دارند و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور آستین بالا زده‌اند، آن‌وقت نه پیش‌بینی تابستانی جان بولتون مبنی بر شگفتی در تابستان در کشورمان، بلکه پیش‌بینی تمام دشمنانی که در جنگ احزاب با ما قرار دارند در طول عمرشان هم محقق نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه اگر مسئولان چشم به داخل داشته باشند از گذرگاه مشکلات اقتصادی عبور می‌کنیم، بیان داشت: مردم نیز باید توجه داشته باشند که سرمایه خودشان را در اختیار تولید قرار بدهند و سرمایه همیشه در اختیار تولید باشد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات اقتصادی کشور «منابع محوری» است، یعنی وابسته به منابع هستیم که در این رابطه اقتصاد مقاومتی اجرایی شود، آن‌وقت اقتصاد کشور از اتکای مطلق به منابع خارج می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه باید به دنبال اقتصاد مولد و بهره‌ور باشیم، اظهار داشت: تنها سپری که می‌تواند شمشیر دشمن را در هجمه‌های اقتصادی بشکند، سلاح اقتصاد مقاومتی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از تولید داخلی حمایت شود، در میدان‌های بین‌المللی قدرت چانه‌زنی خواهیم داشت، بنابراین در شرایط کنونی باید وحدت در کشور حفظ شود و همه کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند به کمک دولت بروند تا از این پیچ تاریخی که مورداشاره رهبر معظم انقلاب است عبور کنیم.

انتهای پیام/