ورود دادستانی برای حل مشکلات معدن کاران سرخسی/ پرونده اختلاس پست‌بانک گنبدلی سرخس مختومه شد
ورود دادستانی برای حل مشکلات معدن کاران سرخسی/ پرونده اختلاس پست‌بانک گنبدلی سرخس مختومه شد
دادستان شهرستان سرخس گفت: در راستای رضایت‌مندی عمومی و احیای حقوق عامه، دادستانی به پرونده اختلاس پست‌بانک گنبدلی سرخس ورود کرد و امروز خوشبختانه فردی را نداریم که مطالبه‌ای از پست‌بانک داشته باشد و 100 درصد وجوه مردم به آن‌ها بازگردانده شده است.

حمید علیزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک هفته قوه قضاییه و با تأکید بر اینکه اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظایف قوه قضاییه را مشخص کرده است، اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضا «احقاق حقوق عامه» است و دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم هرجایی منافع عمومی مورد خدشه قرار بگیرد، باید ورود کند.

 

قاچاق کالا «سازمان‌دهی شده» باشد، دادستانی ورود می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب سرخس جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مصادیق حفظ حقوق عامه برشمرد و افزود: در بحث قاچاق کالا و ارز یکی از وظایف دستگاه قضا بازرسی نوبه‌ای و مستمر از ورودی‌های گمرک است؛ اگر کالای قاچاق کشف شود و قاچاق سازمان‌دهی شده باشد، دادستانی ورود پیدا می‌کند در غیر این صورت تعزیرات پرونده را رسیدگی می‌کند.

 

وی یکی دیگر از مصادیق حفظ حقوق عامه را ورود و پیگیری معضلات و مشکلات شهری دانست و تصریح کرد: هر زمان دستگاه‌های نظارتی به وظایف خودشان درست عمل نمی‌کنند، شاهد تحقق جرم هستیم.

 

میزان نارضایتی عمومی در مسکن مهر سرخس بالا رفته بود

علیزاده خاطرنشان کرد: در مسکن مهر سرخس میزان نارضایتی عمومی بالا رفته بود و به همین دلیل و در راستای حفظ حقوق عامه به این معضل ورود کردیم و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز برای رفع مشکلات این مجتمع همراه شدند.

 

پرونده اختلاس پست‌بانک گنبدلی سرخس مختومه شد

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با اشاره به نظارت دستگاه قضا بر دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: یکی از مشکلات و معضلات شهرستان، پست‌بانک گنبدلی بود که ۵۱۵ شاکی داشت و ۷ میلیارد تومان از وجوه مردم اختلاس شده بود که در راستای رضایت‌مندی عمومی و احیای حقوق عامه دادستانی به این پرونده ورود کرد و امروز خوشبختانه فردی را نداریم که مطالبه‌ای از پست‌بانک داشته باشد و ۱۰۰ درصد وجوه مردم به آن‌ها بازگردانده شده است.

 

وی در ادامه برخورد جدی با جرائم خشن را از مطالبات آحاد مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: با اعطای اختیارات قانونی به ضابطین و مراجع انتظامی و شناسنامه‌دار کردن اراذل‌واوباش و مجازاتی که در ملأعام داشتیم، امروز تا حدودی امنیت اجتماعی پایداری را در شهرستان شاهد هستیم.

 

علیزاده یکی دیگر از مشکلات شهرستان را مسئله مواد مخدر دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی  که اهتمام داریم به آن ورود کنیم مسئله مواد مخدر است که در این راستا تاکنون چندین مرکز فروش و توزیع مواد مخدر در شهر سرخس پلمپ شده و بنای دادستانی بر این است که محل‌های توزیع مواد مخدر برای توزیع‌کنندگان ناامن شود.

 

ورود دادستانی برای حل مشکلات معدن کاران سرخسی

دادستان عمومی و انقلاب سرخس در ادامه با اشاره به ورود دادستانی به مشکلات کارگران معدن آق دربند سرخس اظهار داشت: با ورود دادستانی به این مشکل و با توجه به اینکه ۳۳ درصد سهام معدن متعلق به آستان قدس و مابقی شخصی است، قرار بر این شد که آستان قدس گزارشی از معدن را تنظیم و برای تولیت محترم این آستان ارسال کند.

 

وی تأکید کرد: با پیگیری و ارسال این گزارش قرار شده موسسه اقتصادی آستان قدس تسهیلاتی به معدن بدهد که هم بتواند تجهیزاتش را بروز کند و هم حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند؛ معدن هر آورده‌ای داشته باشد باید در ابتدا مطالبات کارگران را پرداخت کند.

 

کاهش ۲۰ درصدی ورودی پرونده به دادسرای شهرستان

علیزاده در پایان با اشاره کاهش میزان ورودی پرونده به دادسرای شهرستان خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته، در یک سال گذشته ورودی پرونده به دادسرای شهرستان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/