«شهید بهشتی» مصداق کامل یک مسئول انقلابی/ مذاکره با آمریکا خسارت محض است
«شهید بهشتی» مصداق کامل یک مسئول انقلابی/ مذاکره با آمریکا خسارت محض است
امام‌جمعه سرخس با اشاره به نامه برخی اصلاح‌طلبان افراطی و اپوزیسیون خارج کشور به مسئولان عالی نظام برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: امروز ملت ایران می‌داند با فضاحتی که در برجام اتفاق افتاد و عهدشکنی آشکار آمریکا، مذاکره با آمریکا غیر از بلاهت و سفاهت نیست.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر به دنبال این باشیم که مسئولی در تراز انقلاب اسلامی به‌عنوان الگو معرفی کنیم، مصداق کامل و تمام شهید آیت‌الله دکتر بهشتی است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: شهید بهشتی کسی بود که در راه رضایت خدای متعال صبر کرد و همیشه می‌توان به‌عنوان یک مسئول انقلابی از ویژگی‌های ایشان نام برد.

 

وی تصریح کرد: شهید بهشتی هم در آن روز سخنرانی استقبال از امام که با شجاعت سخن گفتند، آماده شهادت بودند و هم در روزی که با دوراندیشی در تدوین قانون اساسی گام برداشتند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: اقداماتی که مجموعه جوان دستگاه قضایی در شهرستان سرخس در چندماهه اخیر اتخاذ کردند، از جمله احقاق حقوق کارگران مظلوم معدن آق دربند و پیگیری مطالبات مالباختگان پست‌بانک و برنامه‌هایی که برای پیشگیری از وقوع جرم داشتند قابل‌تقدیر است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مسئله پیشگیری از وقوع جرم باید تقویت شود، افزود: بایستی قوه قضاییه به‌جایی برسد که ملجأ ستم دیدگان باشد، یعنی اگر انسان بیچاره‌ای قدرت به گرفتن وکیل ندارد، با اعتماد و اطمینان به این دستگاه مراجعه و به حقش برسد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: دستگاه قضا به خاطر جایگاهی که دارد و به دنبال اجرای عدالت است، طبیعی قضیه است که دشمنان مدام علیه این رکن رکین نظام اسلامی هجمه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر وظایفی را برای مردم و مسئولان تعیین کردند که باید به مطالبات ایشان که وجوب دارد، جامه عمل پوشانده شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: مردم ما باید برخی ولخرجی‌های اضافی را کنار بگذارند و«نقدینگی» به سمت تولید هدایت شود نه اینکه در اختیار بانک‌های ربوی که به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، گذاشته شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: تجاری که اجناس وارد می‌کنند باید توجه داشته باشند که مقام معظم رهبری فرمودند، کالایی که در داخل تولید می‌شود نباید از خارج وارد شود.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب یکی از وظایفی که متوجه مسئولان کردند، این است که بایستی تصمیماتی اتخاذ کنند که باعث رونق کسب‌وکار شود و موانعی هم که موجب رونق کسب‌وکار می‌شود، از میان بردارند.

 

وی با تأکید بر اینکه موانع کسب‌وکار در عرصه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و دامداری باید برداشته شود، گفت: نباید به‌گونه‌ای رفتار شود که کشاورز و یا دامدار ما برای دریافت یک وام ۱۰ یا ۲۰ میلیونی برای رونق کسب‌وکارش به رنجش بیفتد درحالی‌که عده‌ای به‌راحتی وام‌های نجومی دریافت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بخش فعال جوان جامعه را یک فرصت برای مسئولان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: مسئولان نباید دست رد به جوانی بزنند که به دنبال ایجاد کارگاه و اشتغال چندین نفر دیگر است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: راه‌حل مشکلات کشور توجه و حمایت از تولید داخل، برداشتن موانع کسب‌وکار و توجه به بخش فعال جوان جامعه است.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به نامه برخی اصلاح‌طلبان افراطی داخلی و اپوزیسیون خارج کشور به مسئولان عالی نظام برای مذاکره مستقیم با آمریکا بیان کرد: امروز ملت ایران می‌داند با فضاحتی که در برجام اتفاق افتاد و عهدشکنی آشکار آمریکا، مذاکره با آمریکا غیر از بلاهت و سفاهت نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکا خسارت محض است، تصریح کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند راه پویا شدن اقتصاد تفاهم با آمریکا است، این چیزی جز بلاهت و سفاهت نیست، حتی نظر مذاکره با آمریکا آن‌قدر بی‌پایه و اساس است که همراهان کسانی که این نامه را نوشتند مطرح می‌کنند که این راه غلط است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در پایان تأکید کرد: امروز مردم ما به این امر واقف شده‌اند که آبی از بیرون مرزها برای کشور گرم نمی‌شود، بنابراین با یکدست شدن ملت علیه استکبار جهانی و حمایت از بخش‌های مختلف تولید، شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود.

انتهای پیام/