مصرف ۷۰ درصد گوگرد پالایشگاه سرخس در صنایع داخلی
مصرف ۷۰ درصد گوگرد پالایشگاه سرخس در صنایع داخلی
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از استقبال صنایع داخلی کشور از محصول گوگرد این مجتمع گازی خبر داد.

سید مجید منبتی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: گوگرد یکی از محصولات جانبی این مجتمع است که از فراورش گاز ترش به دست می‌آید و طی فرآیندی در واحدهای بازیافت گوگرد  با درجه خلوص ۹۹ ممیز ۹۸ درصد تولید می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار داشت: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوگرد به میزان دو هزار و ۴۰۰ تن در روز، قطب گوگرد خاورمیانه محسوب می‌شود.

 

منبتی با بیان اینکه از سالیان گذشته ۷۰ درصد محصول گوگرد به‌صورت خام به کشورهای چین و هند صادر می‌شده است، بیان کرد: با رصد بازار جهانی و اخذ تصمیمات مؤثر، بحث فروش گوگرد مذاب به بازار داخلی از سال قبل مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

 

وی تأکید کرد: با هدف کاهش صادرات گوگرد و استفاده از آن در صنایع داخلی و دعوت از صنعتگران و کشاورزان، شاهد استقبال بی‌نظیر خریداران از گوگرد تولیدی این شرکت با درجه خلوص ۹۹ ممیز ۹۸ درصد بودیم به نحوی که امروز ۷۰ درصد محصول گوگرد پالایشگاه در داخل کشور و ۳۰ درصد به بازار جهانی صادر می‌شود و این موضوع تأثیر مثبتی در رشد شاخص‌های اقتصادی نیز به دنبال داشته است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: در راستای استقبال خریداران از محصول گوگرد، تسهیلاتی از جمله فروش اعتباری طی دوره یک‌ساله پیش‌بینی‌شده است که این موضوع باعث ترغیب خریداران محصول گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد شده است.

 

منبتی بیان داشت: با توجه به جایگاه گوگرد پالایشگاه در حوزه صنایع و تولید کود بنتونیتی، زمینه‌های همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها در راستای ارزش‌افزوده آغاز شده است تا این شرکت‌ها بتوانند در امر کسب‌وکار نقش‌آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام/