خرید تضمینی ۴۵۰۰ تن گندم در سرخس/ کشاورزان درخواست خود را در سامانه «پهنه‌بندی» ثبت کنند
خرید تضمینی ۴۵۰۰ تن گندم در سرخس/ کشاورزان درخواست خود را در سامانه «پهنه‌بندی» ثبت کنند
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سرخس از خرید تضمینی 4 هزار و 535 تن گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

مرتضی سندگل در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: از آغاز خرید تضمینی تاکنون، ۴ هزار و ۵۳۵ تن محصول گندم از کشاورزان شهرستان سرخس خریداری شده است.

 

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس با بیان اینکه امسال دو مرکز در شهرستان کار خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند، افزود: مراکز خرید سنگر و اتحادیه سرخس کار خرید تضمینی گندم در شهرستان را بر عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: کشاورزان عزیز بایستی قبل از تحویل گندم به مراکز خرید، با مراجعه حضوری به جهاد کشاورزی شهرستان حتماً درخواست خود را در سامانه جامع «پهنه‌بندی» خرید گندم ثبت کرده باشند.

 

سندگل با تأکید بر اینکه صدور رسید منوط به ثبت‌نام در سامانه است، اظهار داشت: کشاورزان در هنگام تحویل محصول گندم به مراکز خرید، لزوماً باید کپی کارت ملی و یک شماره‌حساب فعال و تأییدشده نزد بانک کشاورزی به همراه خود داشته باشند، همچنین تحویل هر محموله نیازمند یک کپی از کارت ملی و یک شماره‌حساب فعال نزد بانک کشاورزی است.

 

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس با اشاره به اینکه تا پایان آبان ماه امسال کار خرید تضمینی گندم ادامه دارد، افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم معمولی بر اساس ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۱۳ هزار ریال است؛ همچنین محصول گندم قابل تحویل باید تولید سال جاری باشد.

 

وی با بیان اینکه محموله‌های گندم تحویلی نباید از ۱۰ تن بیشتر باشد، عنوان کرد: پس از ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی و تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت و تأیید در سامانه غله استان، بهای گندم کشاورزان در ردیف پرداخت کشوری قرار می‌گیرد.

 

سندگل خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته، هر دو مرکز خرید گندم در روزهای تعطیل نیز فعال هستند.

 

وی در پایان با اشاره به خرید تضمینی محصول کلزا از کشاورزان شهرستان گفت: اداره تعاونی روستایی تاکنون ۳۸۴ تن محصول کلزا از کشاورزان شهرستان به‌صورت تضمینی خریداری کرده است.

انتهای پیام/