اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر عرضه فراورده‌های خام دامی در سرخس
اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر عرضه فراورده‌های خام دامی در سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس از شروع طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر عرضه فراورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح به‌صورت همزمان در سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک تا ۲۷ خردادماه ادامه دارد و شامل افزایش نظارت‌های بهداشتی بر اماکن فروش فراورده‌های پروتئینی مورد مصرف روزه‌داران از قبیل مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و گوشت قرمز می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: تأمین امنیت و سلامت غذایی مصرف‌کنندگان یکی از وظایف خطیر و حیاتی سازمان دامپزشکی کشور است که در صورت وجود هرگونه خلل در تحقق کامل نظارت‌های بهداشتی، سلامت مردم مورد تهدید واقع می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش عرضه و تقاضای فراورده‌های خام دامی و لزوم حفظ حقوق مصرف‌کنندگان که اکثراً روزه‌دار هستند، نظارت‌های دامپزشکی نیز دوچندان می‌شود.

باغبان نژاد در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از قبیل فراورده‌های خام دامی تاریخ گذشته یا محصولات فاقد برچسب بهداشتی و به‌خصوص لاشه‌گوشت فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس از طریق شماره تماس ۰۵۱۳۴۵۲۶۹۳۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/