تشرهای رهبری به آمریکا ریشه قرآنی دارد/ تن دادن به خواسته دولت‌های مستکبر نتیجه‌ای جز ذلت ندارد
تشرهای رهبری به آمریکا ریشه قرآنی دارد/ تن دادن به خواسته دولت‌های مستکبر نتیجه‌ای جز ذلت ندارد
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه تشرهای رهبری به آمریکا ریشه قرآنی دارد، گفت: به تعبیر روایات مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، بنابراین تن دادن به خواسته دولت‌های مستکبر نتیجه‌ای جز ذلت ندارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام اظهار کرد: به تعبیر آیات قرآن از قوم یهود در روی زمین جنبنده‌ای بدتر وجود ندارد؛ آن‌هایی که عهد می‌بندند و نقض عهد می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه بهانه‌گیری از ویژگی‌های قوم یهود است، افزود: اگر به فرمایشات رهبری نگاه کنیم، تشرهایی که ایشان به آمریکا می‌زنند، همه‌اش ریشه در آیات قرآن دارد.

 

وی تصریح کرد: امروز به عینه آن چیزی که مقام معظم رهبری با نگاه ژرفشان دیدند اتفاق افتاد و شاهد خیانت آمریکایی‌ها در توافق برجام بودیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به ادامه توافق برجام با اروپایی‌ها عنوان کرد: به‌قول‌معروف «سگ زرد برادر شغال است»، یعنی اروپایی هم برای ادامه برجام مورد اعتماد نیستند، همان‌طور که کشوری مانند آلمان در جنگ هشت‌ساله تحمیلی نقش او به‌خوبی مشخص است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دولت آمریکا با قلدری و تکبر از برجام خارج شد، افزود: اگر از قران دستورالعمل می‌گیریم پشیمانی نداریم و باید مثل همان‌ها مقابله‌به‌مثل داشته باشیم، یعنی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر آن‌ها برجام را پاره کردند ما آن را آتش می‌زنیم.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه اعتماد به خدای متعال کمرنگ شده است، اظهار داشت: آنچه باید در سیاست‌های نظام اسلامی امروز به آن توجه شود، اعتماد به خدای متعال است.

 

وی با اشاره به اینکه پیروزی از آن حزب خدا است، بیان کرد: نباید امروز نام ابرقدرت را بر روی آمریکا و اروپایی‌ها گذاشت و از شوکت و قدرت ظاهری آن‌ها هراس داشت، بلکه آنچه باید به‌عنوان یک کشور اسلامی به آن توجه کنیم اعتماد به خداوند است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور اسلامی برای پیشرفت باید به جوانان نخبه‌اش، به جهان اسلام و مردم فهیم، استوار و یکپارچه‌اش اعتماد کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: اعتماد به مردم فهیم و استوار و یکپارچه مردمی که در گرما و سرما برای حمایت از نظام کم نگذاشتند، نتیجه سریع‌تری از اعتماد به دولت‌های اروپایی دارد.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز باید به ظرفیت جهان اسلام و یک میلیارد و هشت‌صد میلیون مسلمان که در بهترین و ثروتمندترین نقاط دنیا زندگی می‌کنند، اعتماد کنیم.

 

وی تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی خودش را پیدا کند، آمریکا این جسارت را پیدا نمی‌کند که در مقابل چشم بیش از یک میلیارد مسلمان، با کودک کشی و قتل و عام سفارتش را به قدس شریف منتقل کند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: امروز باید به مقام معظم رهبری که نعمتی بی‌بدیل هستند و درک عمیقی از مسائل دارند اعتماد کنیم و به نهی ارشادی ایشان توجه داشته باشیم که بارها نسبت به تعامل با آمریکا نهی کردند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: مسئولان ما امروز در آزمون سختی قرار دارند و در این آزمون نباید تن به خواسته دولت‌های مستکبر بدهند که نتیجه‌ای جز ذلت ندارد.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: علیرغم اینکه سخن منتقدان درست بود اما بازهم باید کمک کنیم و همت همه به کار گرفته شود بعدازاین موضوع دوباره با دولت‌های مکاری همچون انگلیس، آلمان و فرانسه شکست متوجه هیئت دیپلماسی ما نشود.

انتهای پیام/