اعزام ۷۰ مبلغ به مناطق مختلف سرخس در ماه مبارک رمضان/ مسئولان کشورمان با خروج آمریکا از برجام به اتاقی کوچک‌تر کوچ نکنند
اعزام ۷۰ مبلغ به مناطق مختلف سرخس در ماه مبارک رمضان/ مسئولان کشورمان با خروج آمریکا از برجام به اتاقی کوچک‌تر کوچ نکنند
در آستانه ماه مبارک رمضان ظهر امروز (یکشنبه) همایش طلایه‌داران هدایت با حضور رئیس دادگستری، دادستان، روحانیون هجرت و مستقر و مبلغان خواهر در محل سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ظهر امروز (یکشنبه) همایش طلایه‌داران هدایت در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور رئیس دادگستری، دادستان، روحانیون هجرت و مستقر و مبلغان خواهر در محل سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس برگزار شد.

 

حمید علیزاده دادستان عمومی و انقلاب سرخس در این همایش با بیان اشاره به اینکه کیفر دهی و پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی است، اظهار کرد: روحانیون ما به‌واسطه شبکه رسانه‌ای که در اختیار دارند نقش اثرگذاری در پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند داشته باشند.

 

علیزاده به همکاری روحانیون با دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب بر دو مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی تأکید کردند و با طرح تعابیری همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی از سوی دشمن هشدار داده‌اند.

 

نقش روحانیون در حوزه «فرهنگ‌سازی» کمرنگ شده است

وی با بیان اینکه نقش علما و روحانیون ما در حوزه فرهنگ‌سازی کمرنگ شده است، عنوان کرد: علما و بزرگان ما بایستی در کنار پرداختن به احکام به مسئله اخلاق نیز بپردازند، چون سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام همه‌اش درس اخلاق و عقلانیت است.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه یکی از مصادیق بارز پیشگیری از وقوع جرم فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: وقتی جرمی رخ می‌دهد به حیثیت و فرهنگ عمومی جامعه خدشه وارد می‌شود، بنابراین روحانیون ما باید خودشان را متضرر معنوی از جرائم خشن بدانند.

 

مسئولان کشورمان با خروج آمریکا از برجام به اتاقی کوچک‌تر کوچ نکنند

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد نجف زاده، رئیس دادگستری شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه هر جا از ولایت فاصله گرفتیم ضرر کردیم، بیان کرد: انتظار ما این بود وقتی رهبر معظم انقلاب در رابطه با بدبینی به آمریکا این‌طور هشدار می‌دهند و بعد پشت سر آن این اتفاقات افتاد و یک‌جانبه برجام از سمت آمریکا از بین رفت، از سوی مسئولان کشورمان یک ابهت اسلامی – ایرانی را شاهد باشیم، نه اینکه به یک اتاق کوچک‌تر کوچ کنیم و بگوییم با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم.

 

رئیس دادگستری شهرستان سرخس با بیان اینکه از سال‌ها پیش مقام معظم رهبری فرمان جهاد اقتصادی را صادر کرده‌اند، افزود: روحانیت الگوی جامعه هستند، بنابراین اگر روحانیت ما به شعار «حمایت از کالای ایرانی» عمل کند، مردم نیز با او همراهی می‌کنند.

 

کسی که در شیپور تفرقه می‌کوبد یا خائن است یا غافل

وی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره انعام خاطرنشان کرد: هر کس که خدای متعال او را دوستش داشته باشد به او شرح صدر می‌دهد؛ این نعمت را خداوند به روحانیت داده است، بنابراین باید شاکر و قدردان این نعمت باشد.

 

حجت‌الاسلام نجف زاده در ادامه به نعمت «وحدت» اشاره و تصریح کرد: در وضعیت کنونی کسی که در شیپور تفرقه می‌کوبد یا خائن است و یا دچار غفلت شده است.

 

کمک ۵۰ میلیون تومانی مردم سرخس به ستاد بازسازی عتبات عالیات

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس در ادامه با اشاره به کمک‌های مردم سرخس به ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته اظهار کرد: مردم سرخس در سال گذشته، ۵۰ میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 

وی افزود: همچنین ۱۲۰ میلیون تومان دیگر کمک‌های مردمی برای اربعین جمع‌آوری و در موکب میقات الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس که زیر پوشش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان فعالیت می‌کند، در کربلای معلا هزینه شد و در همین راستا ۱۰۰ هزار پرس غذا بین زائران حسینی در این موکب توزیع شد.

 

امسال شهرستان سرخس در نجف اشرف هم موکب برپا می‌کند

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس هم در کربلای معلا و هم در نجف اشرف موکب پذیرایی از زائران حسینی را برپا خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام سیستانی یادآور شد: برنامه امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات تکمیل صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف است و این پروژه در ایام غدیر بهره‌برداری می‌شود.

 

امسال تعهد سرخس برای بازسازی عتبات عالیات ۱۰۶ میلیون تومان است

وی با بیان اینکه تعهد امسال شهرستان سرخس در بازسازی عتبات عالیات ۱۰۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، عنوان کرد: سال گذشته تعهد شهرستان سرخس در بازسازی عتبات عالیات ۱۰۰ میلیون تومان بود که ۵۰ میلیون آن محقق شد.

 

اعزام ۷۰ مبلغ به مناطق مختلف سرخس در ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بتوئی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخس در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۷۰ مبلغ و مبلغه از قم و مشهد و روحانیون طرح هجرت و مستقر سرخس به فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی در سطح شهرستان می‌پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور امام‌جمعه شهرستان در مسجد جامع سرخس، ویژه‌برنامه ارتحال امام خمینی (ره) و محافل انس با قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی سرخس در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/