ورود امام رضا (ع) به سرخس محور فعالیت‌های بسیج هنرمندان شود/ «سرخس» می‌تواند دروازه فرهنگی شمال شرق کشور باشد
ورود امام رضا (ع) به سرخس محور فعالیت‌های بسیج هنرمندان شود/ «سرخس» می‌تواند دروازه فرهنگی شمال شرق کشور باشد
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام رضا علیه‌السلام تأکید کرد: ظرفیت فرهنگی و معنوی ورود حضرت رضا علیه‌السلام به سرخس می‌تواند یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت بسیج هنرمندان در این شهرستان باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، علی‌اصغر رجبی ظهر امروز در جمع هنرمندان بسیجی شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت فرهنگی و معنوی ورود امام رضا علیه‌السلام به شهرستان سرخس داشته باشیم، اظهار کرد: ورود حضرت رضا علیه‌السلام به شهرستان سرخس می‌تواند یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت بسیج هنرمندان در این شهرستان باشد.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام رضا علیه‌السلام خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های معنوی نهفته شهرستان سرخس باید توسط هنرمندان این شهرستان به نمایش گذاشته شود که یکی از این ظرفیت‌ها ورود کاروان امام رضا علیه‌السلام به سرخس است.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین سرمایه بسیج نیروی انسانی این مجموعه مقدس است، تصریح کرد: در سال «حمایت از کالای ایرانی» بسیج هنرمندان مانند گذشته باید به‌عنوان تولیدکننده در عرصه‌های مختلف برای عموم مردم و سایر اقشار بسیج نقش‌آفرینی کند.

 

رجبی عنوان کرد: از ظرفیت بسیج هنرمندان برای تولید و حمایت از کالای ایرانی باید استفاده شود و تولیدات بومی شهرستان توسط بسیج هنرمندان عرضه شود که البته تحقق این امر نیازمند هماهنگی و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی است.

 

امید نوری سیستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس نیز در این جلسه با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود و به‌عنوان یک جهاد معرفی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه شهرستان سرخس می‌تواند دروازه فرهنگی شمال شرق کشور باشد، تصریح کرد: به‌عنوان مرزداران جمهوری اسلامی دوست داریم به‌جای واردکننده فرهنگ به این شهرستان، صادرکننده فرهنگ ایرانی – اسلامی باشیم.

 

در ادامه محمدعلی فیاضی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه چهار برنامه محوری توسط بسیج هنرمندان سرخس از سه سال گذشته در این شهرستان اجرایی و عملیاتی شده است و تداوم دارد، خاطرنشان کرد: بازسازی عصر عاشورا، بازسازی غدیر، بازسازی وقایع فاطمیه و ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام به سرخس ازجمله برنامه‌هایی است که توسط بسیج هنرمندان اجرایی شده است.

 

وی یادآور شد: همچنین کارگاه‌های آموزشی تئاتر نیز در پایه‌های تحصیلی سوم تا ششم در مدارس شهرستان توسط بسیج هنرمندان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/