اجرای فاز دوم «طرح ملی خادم» به استعداد ۲۸۰۰ خانوار در سرخس
اجرای فاز دوم «طرح ملی خادم» به استعداد ۲۸۰۰ خانوار در سرخس
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس گفت: 2800 خانوار سرخسی در فاز دوم «طرح ملی خادم» آموزش‌های مقابله با بلایای طبیعی را فرامی‌گیرند.

محمد رضائی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در فاز نخست طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) که با هدف ایجاد آمادگی خانواده‌ها از بهمن ۹۵ آغاز و تا بهمن ۹۶ ادامه داشت، ۸۰۰ خانوار در این شهرستان آموزش‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه را فراگرفتند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح برای آموزش ۲۸۰۰ خانوار سرخسی از روزهای ابتدایی سال ۹۷ آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح مربیان هلال‌احمر با مراجعه به درب منازل، شناخت انواع حوادث، شناسایی نقاط امن منازل، کمک‌های اولیه، نحوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی، چگونگی پناه گیری در نقاط امن و کمک به کودکان و کهن‌سالان را به شهروندان آموزش می‌دهند.

 

رضائی هدف نهایی اجرای این طرح را کاهش تلفات انسانی ناشی از حوادث طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: داوطلبان باید دست‌کم هفت مرحله به درب منازل مراجعه و در هر مرحله آموزش‌های لازم را به‌صورت چهره به چهره انجام دهند که برای کاهش آسیب‌پذیری می‌تواند مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/