«انقلابی» مرد میدان خطر است/ «انقلابی‌نماها» ابزار تسلط دشمن هستند
«انقلابی» مرد میدان خطر است/ «انقلابی‌نماها» ابزار تسلط دشمن هستند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه «انقلابی‌نماها» ابزار تسلط دشمن هستند، گفت: تفاوت مهم «انقلابی» و «انقلابی‌نما» این است که «انقلابی» مسئولیت را برای انجام خدمت می‌پذیرد، اما «انقلابی‌نما» مسئولیت را برای سکوی پرتاب، چپاول و عقده‌گشایی می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد از بین رفتن روحیه انقلابی، هم‌طراز با تهاجم فرهنگی دشمن است که پیش‌ازاین نیز بارها مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: امروز حفظ روحیه انقلابی مهم است و از بین رفتن آن در جامعه و مسئولان می‌تواند خطرناک باشد.

 

وی در ادامه به شاخص‌ها و ویژگی‌های «انقلابی گری»، «انقلابی ماندن» و تعریف «انقلابی» پرداخت و تصریح کرد: راه‌حل ناکارآمدی و مشکلات کشور «انقلابی گری» است و امروز جامعه ما باید برخوردار از روحیه انقلابی باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: انقلابی کسی است که برخوردار از تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی بوده و پایبند به مبانی و ارزش‌های انقلاب است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه فرد «انقلابی» از اشرافی گری اجتناب می‌کند، افزود: انقلابی اهل پاک دستی و ساده زیستی است و بر محور تکلیف حرکت می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: انقلابی به دنبال اجرای عدالت است، بنابراین کسی که این ویژگی‌ها و شاخص‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند پاسدار انقلاب باشد.

 

وی اظهار داشت: شخصیت‌های انقلابی مردان میدان خطر هستند و در فرهنگ انقلابی گری ما نمی‌توانیم معنایی ندارد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: انقلابی گری دعوت به وحدت و یکپارچگی می‌کند و مال و جانش را نیاز باشد، در راه اسلام فدا می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه انقلابی «وعده صادق» می‌دهد، گفت: انقلابی شعاری نمی‌دهد که نتواند آن را انجام بدهد، بلکه اگر وعده ای به مردم داد به آن وعده عمل می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به نقطه مقابل انقلابی یعنی «انقلابی‌نما» اشاره کرد و بیان داشت: انقلابی‌نماها افرادی هستند که شعار ولایت مداری می‌دهند، اما ولایت معاش هستند.

 

وی تصریح کرد: انقلابی‌نماها کسانی هستند که به دنبال نفوذ در نهادهای قدرت بوده و به دنبال تکثیر فساد و طبیعی جلوه دادن این مسئله هستند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: انقلابی‌نماها مدام مردم را ناامید می‌کنند و دم از ناکارآمدی می‌زنند، برای اینکه حکومت اسلامی را ناکارآمد معرفی کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه انقلابی‌نماها ابزار تسلط دشمن هستند، افزود: تفاوت مهم انقلابی و انقلابی‌نما این است که انقلابی مسئولیت را برای انجام خدمت می‌پذیرد، اما انقلابی‌نما مسئولیت را برای سکوی پرتاب، چپاول و عقده‌گشایی می‌خواهد.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان با بیان اینکه «انقلابی گری» باید تبدیل به گفتمان شود، خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری باید به‌عنوان منشور انقلابی گری از تصمیم و فکر تبدیل به گفتمان شود.

انتهای پیام/