جذب ۲۰ واحد تولیدی با منشأ سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
جذب ۲۰ واحد تولیدی با منشأ سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: برای سال جاری تقویت مناسبات تجاری و جذب 20 واحد تولیدی با منشأ سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین افزایش توان تخلیه بارگیری، ترانزیت و ترانسشیپ در این منطقه تا میزان 700 هزار تن در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در اولین نشست خود با مجموعه معاونان، مدیران، کارشناسان و کارگران این منطقه اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید و صادرات، مناطق ویژه یکی از پایگاه‌های اصلی رونق اقتصادی کشور و عاملی برای جلوگیری از خام فروشی کالا هستند.

 

صادقی گلمکانی با اشاره به اولویت‌های تجاری این منطقه در سال جاری افزود: روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای حوزه CIS به‌عنوان کشورهای هدف اقتصادی از اولویت‌های اصلی تجاری ما در سال جدید است و در حال حاضر مبادلات تجاری دو کشور قزاقستان و ترکمنستان با توجه به پتانسیل‌های موجود از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: باید با بهره‌گیری از توان این منطقه برای رفع نیاز بازارهای آسیای میانه تلاش کرد و منطقه ویژه سرخس آمادگی این را دارد تا توانمندی‌های خود را در غالب نمایشگاه‌های خارجی در این حوزه ارائه کند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به افتتاح دو سکوی تخلیه بارگیری بزرگ در سایت راه‌آهن منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: این منطقه  به‌منظور تجارت با روسیه و کشورهای آسیای میانه و چین همچنین افغانستان و عراق طراحی شده و ما به‌عنوان متولی این منطقه باید روابط تجاری با این کشورها را تسهیل بخشیم تا شاهد افزایش مراودات تجاری و گردش کالا باشیم.

 

صادقی گلمکانی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه مشترک اقتصادی بین تجار ایران و کشورهای یادشده اظهار داشت: با ایجاد کارگروه مشترک، نمایندگان بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند ارتباط خوبی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با شروع فعالیت‌های حوزه بین‌الملل و حضور در بازارهای کشورهای قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و افغانستان موفق به جذب سرمایه‌گذار خارجی به تعداد ۹ واحد شدیم که در ۲۰ ساله گذشته بی‌سابقه است و هم‌اکنون این واحدها افتتاح و تولید و صادرات می‌کنند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی باعث ورود ارز به کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه محروم سرخس می‌شود، به‌طوری‌که در سال گذشته سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیون دلار در این واحدها خارجی وارد کشور شده و زمینه اشتغال بالغ‌بر ۳۰۰ نفر ایجاد شد.

 

صادقی گلمکانی در پایان با اشاره به برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جاری گفت: برای سال ۹۷ تقویت مناسبات تجاری و جذب ۲۰ واحد تولیدی با منشأ سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین افزایش توان تخلیه بارگیری و ترانزیت و ترانسشیپ در منطقه تا میزان ۷۰۰ هزار تن در دستور کار است که به لطف خدا در ۲۰ روز ابتدای سال جاری محموله‌های بزرگی از کشورهای قزاقستان به این منطقه وارد شده و سال جدید را می‌توان سال شکوفایی و رونق این منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/