دوران «قدرت نمایشی» آمریکا به پایان رسیده است/ پاسخ ایران به جنایت اسرائیل در «تیفور» دیروزود دارد، اما سوخت‌وسوز ندارد
دوران «قدرت نمایشی» آمریکا به پایان رسیده است/ پاسخ ایران به جنایت اسرائیل در «تیفور» دیروزود دارد، اما سوخت‌وسوز ندارد
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز دوران قدرت نمایشی آمریکا به پایان خودش رسیده است، گفت: پاسخ ایران اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در فرودگاه تیفور سوریه، قطعاً دیروزود دارد اما سوخت‌وسوز نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک مبعث پیامبر و با اشاره به دستاوردهای بعثت نبی مکرم اسلام اظهار کرد: امروز رسالت ما این است اصول انقلابی که پیامبر مکرم اسلام با بعثت خود آن را پایه‌گذاری کرد، حفظ کنیم.

 

امام‌جمعه سرخس رهایی و پرهیز از طاغوت، اصل برابری و مساوات، اتحاد و اجرای عدالت، احترام به بزرگ‌ترها و مبارزه با بت‌پرستی و رباخواری را از دستاوردهای بعثت پیامبر اسلام برشمرد و افزود: پیامبر مکر اسلام مردمی که در جهل و نادانی غوطه‌ور بودند را به‌سوی علم و آگاهی سوق داد و در تمامی زمینه‌هایی که موردنیاز مردم بود قانون تنظیم کردند.

 

وی تصریح کرد: رسالت همه ملت‌های مسلمان است که دستاوردهای بعثت نبی مکرم اسلام را به تمام دنیا صادر کنند؛ امروز متأسفانه شاهدیم که برخی کشورهای اسلامی ماند عربستان ۱۸۰ درجه در مقابل اهداف پیامبر حرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ادامه داد: از مهم‌ترین دستاوردهای بعث پیامبر از بین بردن حکومت‌های ملوک‌الطوایفی بود، اما آن چیزی که امروز در عربستان و قطر و بحرین می‌بینیم، حکومتی شاهی و خلیفه‌ای است و دلیلش این است که این کشورهای اسلامی به قبل از بعثت پیامبر برگشته‌اند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: کشوری مثل عربستان هر چه از اهداف بعثت دور شد، ذلیل‌تر شد؛ کشوری که به خاطر عیش و نوش خودش این‌همه جنگ و خونریزی راه می‌اندازد، به‌جای عزت باید منتظر ذلت بیشتر باشد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در غوطه شرقی سوریه بیان کرد: در ۷ سالی که از جنگ نیابتی آمریکا در منطقه می‌گذرد، نوکرش عربستان سعودی تاکنون ۶۰ میلیارد دلار کمک لجستیکی به گروهک‌های تروریستی منطقه داشته است، بعد چطور به خودش اجازه می‌دهد که خودش را کشوری مسلمان معرفی کند؟!

 

وی افزود: به اذعان خود آمریکایی این کشور در جنگ سوریه ۷ تریلیون دلار هزینه کرده است که می‌توان با این پول چندین کشور را ساخت.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اضافه کرد: گاو شیرده سعودی با این ‌همه جنایت، امروز هم می‌بینیم که می‌پذیرد در کنار آمریکایی‌ها در حمله نظامی به سوریه بایستد؛ کجای این اقدام سعودی‌ها عمل به دستاوردهای بعثت نبی مکرم اسلام است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه آینده سعودی‌ها آینده تاریکی است، عنوان کرد: در سایه همین جنایات سعودی‌ها می‌بینیم که رژیم صهیونیستی نیز به فرودگاه تیفور در سوریه حمل می‌کند و در این جنایت ۷ نفر از فرزندان ما نیز به شهادت می‌رسند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: پاسخ ایران اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در فرودگاه تیفور سوریه، قطعاً دیروزود دارد اما سوخت‌وسوز نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در این ۷ سال جنگ نیابتی شاهد شکست اسلام آمریکایی بودیم، اظهار داشت: امروز روز پیروزی جبهه مقاومت است و دوران قدرت نمایشی آمریکا به پایان خودش رسیده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ افزود: مطرح کردن جنگ نظامی توسط آمریکایی‌ها امروز از روی ترس و وحشت و جنون است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیاز است که جوامع اسلامی به دستاوردهای بعثت پیامبر مکرم اسلام توجه کنند تا به حریت، آزادی و استقلال برسند و اسلام به دوران شوکت و عظمت خود برگردد و این پیکره عظیم کنار هم منسجم شود تا اسلام ناب محمدی جای اسلام تقلبی که کشورهای مرتجع عربی آن را تبلیغ می‌کنند، بگیرد.

انتهای پیام/