«تلگرام» ۱۵ هزار کانال الحادی و ضدانقلاب را پشتیبانی می‌کند/ عده‌ای از سال ۹۴ سینه سپر کردند که تلگرام مسدود نشود!/ «ارز دیجیتال»، تلگرام را به یک بانک مرکزی در کشور ما تبدیل می‌کند
«تلگرام» ۱۵ هزار کانال الحادی و ضدانقلاب را پشتیبانی می‌کند/ عده‌ای از سال ۹۴ سینه سپر کردند که تلگرام مسدود نشود!/ «ارز دیجیتال»، تلگرام را به یک بانک مرکزی در کشور ما تبدیل می‌کند
پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه با تأکید بر اینکه عده‌ای از سال 94 سینه سپر کردند که تلگرام مسدود نشود، گفت: در صورت عدم فیلترینگ، تلگرام می‌تواند ما را با چالش‌های تروریستی مانند حمله داعش به مجلس و اغتشاشات دی‌ماه مواجه کند.

سید علیرضا آل داود در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به ضرورت فیلترینگ تلگرام در کشور اظهار کرد: پیام‌رسان تلگرام در کشور ما متأسفانه به‌عنوان یک مهمان ناخوانده خودش را نشان داده و یک تهدید جدی برای حوزه‌های امنیت ملی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ما است.

 

پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه افزود: پیام‌رسان تلگرام هیچ‌گونه پاسخگویی نسبت به مطالبات کشور ما ندارد و علی‌رغم اینکه مدیر تلگرام قول‌هایی به مسئولان فعلی دولت داده است که من قوانین جمهوری اسلامی را رعایت می‌کنم و نسبت به محتوای خاص و مخالف با جمهوری اسلامی حساسیت به خرج می‌دهم، اما تمام این قول‌ها را زیر پا گذاشته است.

 

تلگرام ۱۵ هزار کانال الحادی و ضدانقلاب را پشتیبانی می‌کند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تلگرام حدود ۱۵ هزار کانال الحادی، ضدانقلاب، آتئیست و کانال‌های مربوط به گروه‌های تروریستی مثل داعش، منافقین و سلطنت‌طلبان را پشتیبانی می‌کند و بستری برای جرم توسط گروه‌های تروریستی در کشور ما شده است.

 

آل داود با تأکید بر اینکه ضرورت فیلتر تلگرام نه‌فقط از باب امنیت ملی که از تمام جهات برای ما مهم است، عنوان کرد: از سال ۹۴ هر موقع خواستند با این پیام‌رسان که در آن زمان حدود ۲ میلیون مخاطب داشت و راحت‌تر می‌شد با آن برخورد کرد، شاهد بودیم عده‌ای با یک دروغ و حربه به بهانه‌ای چنگ زدند و سینه سپر کردند که این پیام‌رسان مختل نشود و این مسئله به این دلیل بود که این پیام‌رسان برای جریان نفوذ و تفاله‌های فتنه ۸۸ به‌عنوان یک شبکه رأی و یک بستر برای تبلیغات انتخاباتی و دوقطبی سازی فضای افکار عمومی به شمار می‌رفت.

 

پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه اظهار داشت: مسئله آسیب تلگرام فراتر از امنیت ملی است و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی هم دچار آسیب‌های جدی از ناحیه این پیام‌رسان شدیم و در سال‌های آینده نتایج این آسیب‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

 

ارز دیجیتال تلگرام بستری خاص برای گروه‌های تروریستی است

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی ارز دیجیتال تلگرام بیان کرد: ارز دیجیتال‌ها در دنیا یک بستر تبادل مخفی رمز شده فول بین یک گروه با یک گروه و یک شخص با شخص دیگر است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چون توسط هیچ سازمان خاصی مدیریت نمی‌شود و یک بستر خاص را برای گروه‌های تروریستی، بزه‌کاران و جنایتکاران به وجود آورده است.

 

آل داود افزود: ارز دیجیتال یکه امروز در دنیا مطرح است، «بیت کوین» است که ما شاهدیم نوسانات بسیار زیادی در سطح دنیا داشته است؛ «بیت کوین» در حوزه قیمت دلاری در سال ۲۰۱۷ از ۲۰ هزار دلار به‌یک‌باره به ۶ تا ۷ هزار دلار سقوط کرد و کسانی که این ارز را خریداری کرده بودند به امید اینکه که گران‌تر می‌شود و سود می‌کنند، ضرر کردند.

 

«ارز دیجیتال»، تلگرام را به یک بانک مرکزی در کشور ما تبدیل می‌کند

پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه تأکید کرد: پیام‌رسان تلگرام با راه‌اندازی ارز دیجیتال و دارا بودن بیش از ۴۰ میلیون مخاطب در کشور ما می‌تواند خودش را با این منبع تبادل پول تبدیل به یک بانک مرکزی موازی با بانک مرکزی کشور ما کند؛ حال این منبع تبادل پول می‌تواند بین گروه‌های تروریستی یا سایر گروه‌های دیگر باشد.

 

وی با بیان اینکه ارز دیجیتال تلگرام یک تهدید جدی برای کشور ما است، تصریح کرد: تلگرام با ادعای راه‌اندازی «گِرام» به‌وضوح نشان داد که یک پیام‌رسان مستقل نیست و یک دولت و یا دولت‌هایی از او پشتیبانی می‌کنند و طبق قوانین دولت‌ها فعالیت می‌کند!

 

تلگرام ما را با چالش‌های تروریستی مواجه می‌کند

آل داود بر ضرورت برخورد جدی با تلگرام تأکید کرد و اظهار داشت: پیام‌رسان تلگرام می‌تواند ما را با چالش‌های تروریستی مانند حمله داعش به مجلس، اغتشاشات دی‌ماه، ناآرامی‌های خیابان پاسداران و تحریک دراویش و فرقه‌ها مواجه کند، بنابراین عقل سلیم حکم می‌کند که با شدت و با منطق این پیام‌رسان را مسدودسازی کنیم.

انتهای پیام/