«روز ملی فناوری هسته‌ای» نمونه عینی تحقق شعار سال است/ «بانک‌های ربوی» یکی از موانع اساسی رونق اقتصادی هستند
«روز ملی فناوری هسته‌ای» نمونه عینی تحقق شعار سال است/ «بانک‌های ربوی» یکی از موانع اساسی رونق اقتصادی هستند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه برخورد بانک‌ها با کسانی که به دنبال کار تولیدی هستند باید حمایتی باشد، گفت: امروز یکی از موانع اساسی رونق اقتصادی بانک‌های ربوی هستند که جلوی حرکت چرخ تولید و تولیدکننده را گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به شعار سال ۹۷ که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده اظهار کرد: ۲۰ فروردین‌ماه به‌عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شد و اعلام کردند که این فناوری کاملاً بومی شده است، این یعنی تحقق عینی شعار سال را می‌توان در روز ملی فناوری هسته‌ای مشاهده کرد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: مهم‌تریم عامل برای قطع دست بیگانگان مسئله «خودباوری» است و بدون خودباوری در عمل و فکر و اندیشه نمی‌توانیم به استقلال اقتصادی برسیم.

 

وی تصریح کرد: شاه‌کلید باز شدن گر ه های کشور حمایت از کالای ایرانی بوده که البته نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: باید در فرهنگ عمومی جامعه تولیدکنندگان به‌عنوان پیشتازان عزت کشور معرفی شوند که در این صورت شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: ‌باید سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک ارزش در جامعه دیده شود و شاهد کاهش مقررات دست و پاگیر و منطقی کردن مجوزها برای سرمایه‌گذاران در جهت تقویت و حمایت از کالای ایرانی باشیم.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: برخورد بانک‌ها باکسانی که به دنبال کار تولیدی هستند باید حمایتی باشد؛ امروز یکی از موانع اساسی در رونق اقتصادی بانک‌های ربوی هستند که جلوی حرکت چرخ تولید و تولیدکننده را گرفته‌اند.

 

وی به نقش دستگاه‌های فرهنگی در تحقق شعار سال اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید مصرف کالای ایرانی را به‌عنوان یک افتخار در جامعه مطرح کنند و آموزش‌وپرورش و کلاس درس تعصب به خرید کالای ایرانی و ما می‌توانیم را به دانش‌آموز آموزش دهد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ادامه داد: امروز نقش اندیشمندان، دستگاه‌های فرهنگی و شخصیت‌های دولتی برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بسیار اثرگذار است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار سال باید جلوی واردات بی‌رویه کالاهای خارجی گرفته شود، اظهار داشت: امروز باید با حمایت از کالای ایرانی واردات کنندگان اجناس خارجی را فلج کنیم.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: امروز یکی از شگردهای دشمن این است که بگوید تولیدکننده ایرانی فقط می‌تواند کالاهای ساده را تولید کند و این در حالی است، ذهنی که در فناوری هسته‌ای کشورش را بی‌نیاز می‌کند، قدرت ابتکار عمل در تمامی موضوعات را می‌تواند داشته باشد و بر این شگرد دشمن خط بطلان بکشد.

 

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های تشویقی می‌تواند در تقویت و حمایت از کالای ایرانی مؤثر باشد، افزود: امروز رئیس‌جمهور آمریکا که عقل درست‌وحسابی هم ندارد، تعرفه واردات کالاهای خارجی را افزایش می‌دهد تا تولیدکننده داخلی کشورش تقویت شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در پایان نقش بانوان را در تحقق شعار سال اثرگذار دانست و گفت: روزی که به استقلال اقتصادی همچون استقلال سیاسی برسیم، طعم و شیرینی این استقلال را خواهیم چشید.

انتهای پیام/