شعار «حمایت از کالای ایرانی» بدون یک بستر فرهنگی مناسب عملیاتی نمی‌شود/ برخورد با کالای قاچاق از لوازم مهم تحقق شعار سال است
شعار «حمایت از کالای ایرانی» بدون یک بستر فرهنگی مناسب عملیاتی نمی‌شود/ برخورد با کالای قاچاق از لوازم مهم تحقق شعار سال است
امام‌جمعه سرخس گفت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی وظیفه و رسالت دولت برخورد جدی با کالای قاچاق است که امروز کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی که جهت‌گیری ملت و دولت را باید رهبری نشان دهد در همین راستا هرساله با نام‌گذاری سال‌ها مسیر را کشور مشخص می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: حدود ۱۰ سال است که با درک درست رهبر معظم انقلاب از تهاجم اقتصادی دشمن، ایشان شعار سال‌ها را با موضوعات اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ گفت: حمایت ازکالای ایرانی که امسال هم توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛ تکلیف هم بر عهده دولتمردان و هم بر عهده مردم است و اگر این شعار عملیاتی شود با حمایت از کالای داخلی و ترد کردن کالای خارجی، نظام مالی کشور در مقابل تکانه‌های بین‌المللی مقاوم‌سازی می‌شود و دچار بحران نمی‌شویم.

 

وی افزود: آنچه مهم است هرگز یک ساختار اقتصادی ولو اینکه خوب باشد، بدون یک بستر فرهنگی مناسب عملیاتی نمی‌شود بنابراین در سال حمایت از کالای ایرانی هم فرهنگ تولید و هم فرهنگ مصرف باید تقویت شود.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: فرهنگ تولید و فرهنگ مصرف باید تقویت شود یعنی هم تولیدکننده باید در مسئله فرهنگی رشد کند و محصول با کیفیت به جامعه داده شود و هم فرهنگ مصرف در خرید کالای داخلی و عدم خرید کالای خارجی در جامعه به وجود بیاید.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: از برکات حمایت از کالای ایرانی حل مسئله اشتغال است و باعث شکوفایی استعدادها می‌شود؛ بسیاری از استعدادها امروز خانه‌نشین هستند که اگر به استعدادها و دسترنج‌ها توجه شود و از کالای ایرانی حمایت شود شاهد شکوفایی این استعدادها خواهیم بود.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت در راستای حمایت از کالای ایرانی باید تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار تولیدکنندگان بدهد تصریح کرد: پس‌اندازهای راکد و ربوی در بانک‌ها وجود دارد و تسهیلات ربوی نیز داده می‌شود؛ دیرکردی که بانک‌ها می‌گیرند را همه مراجع حرام می‌دانند ضمن اینکه تسهیلات تا دو برابر به بانک‌ها پس داده می‌شود درحالی‌که سرمایه‌ها باید در خدمت تولید به کار گرفته شود.

 

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: «حمایت از کالای ایرانی» باعث برطرف شدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و تفاخری که امروز در جامعه شاهد آن هستیم را از بین می‌برد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه با حمایت از کالای ایرانی صادرات جهش پیدا می‌کند اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی وظیفه و رسالت دولت برخورد جدی با کالای قاچاق است که امروز کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان گفت: تحقق شعار سال تحریم‌های اقتصادی دشمن را بی‌اثر می‌کند و وابستگی اقتصاد ملی به بازارهای خارجی را از بین می‌برد.

انتهای پیام/