بیش از یک میلیون دانش‌آموز در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند/ بهره‌برداری از ۸ سالن ورزشی از ابتدای مهرماه امسال در استان
بیش از یک میلیون دانش‌آموز در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند/ بهره‌برداری از ۸ سالن ورزشی از ابتدای مهرماه امسال در استان
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت: آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز، یکی از گسترده‌ترین آموزش‌وپرورش‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، عصر امروز (شنبه) استخر چندمنظوره ولی‌عصر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی افتتاح شد.

 

قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح این استخر گفت: آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز، یکی از گسترده‌ترین آموزش‌وپرورش‌های کشور است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به پراکندگی جغرافیایی و حضور دانش‌آموزان در نقاط و اقلیم‌های مختلف استان، کار آموزش‌وپرورش سخت‌تر شده است.

 

خدابنده افزود: آموزش‌وپرورش برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار داده است و ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار ما در سطح استان بحث عدالت بخشی و ارتقا کیفیت آموزشی و ایجاد فرصت برابر برای دانش‌آموزان و رفع تبعیض‌ها است چرا که ممکن است در برخی مناطق به دلیل محرومیت این تبعیض‌ها وجود داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: عدالت بخشی با ایجاد فضاهای ورزشی به دست می‌آید و به ایجاد موقعیت‌های یادگیری جدید برای دانش‌آموزان کمک می‌کند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت: استخر ولی‌عصر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس اولین استخر در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ است که افتتاح شده است و از ابتدای مهرماه در استان ۸ سالن ورزشی را افتتاح کردیم و علاوه بر این‌ها در سطح استان ۲۵ سالن ورزشی و حدود ۲۵ استخر دیگر نیز در دست ساخت هستند.

 

خدابنده خطاب به مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس گفت: استخر در نوبت‌های خود خالی نماند و اولویت اول استفاده از استخر دانش‌آموزان باشند و استخر به‌صورت تمام‌وقت برای دانش‌آموزان باشد زیرا فضاهای ورزشی در راستای کمک به دانش‌آموزان است.

 

وی در پایان گفت: سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی برای هر دانش‌آموز در سطح استان خراسان رضوی ۱۴ صدم مترمربع است درحالی‌که میانگین کشور ۲۴ صدم مترمربع برای هر دانش‌آموز است و باید برای رسیدن به میانگین کشوری تلاش کنیم.

 

عباس دادمحمدی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس نیز در مراسم افتتاح استخر سرپوشیده ولی‌عصر گفت: کلنگ احداث این استخر در سال ۱۳۸۹ به زمین زده شده است.

 

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس بیان کرد: جمعیت دانش‌آموزی شهرستان سرخس ۲۰ هزار نفر است و بیش از ۱۸۰۰ همکار فرهنگی در ۲۴۸ آموزشگاه مشغول خدمت در یک منطقه مرزی هستند.

 

وی گفت: در دورترین نقاط مدرسه داریم و پرچم ایران به اهتزاز در آمده است و بزرگ‌ترین سرمایه ما، سرمایه‌های اجتماعی هستند.

 

دادمحمدی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در نیمه اول سال ۹۷ دو باب مدرسه برای مهرماه ۱۳۹۷ احداث می‌کند، اظهار کرد: خانه معلم شهرستان سرخس بیش از ۱۲ سال بلاتکلیف مانده بوده که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۵۰ درصد دیگر آن تا پایان سال ۹۷ تکمیل می‌شود.

 

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس  با اشاره به موفقیت‌های آموزشی دانش‌آموزان گفت: رتبه‌های دو رقمی کنکور در سرخس به ۵ نفر رسیده و سال گذشته ۱۶ دانش‌آموز ما رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتند و یک نمره به معدل نهایی شهرستان افزوده شده است.

 

وی در پایان به موفقیت‌های پرورشی اشاره و گفت: ۲۵۰۰ دانش‌آموز شهرستان سرخس در مسابقات امسال قرآن عترت و نماز شرکت کردند و در سال گذشته ۴۵ دانش‌آموز توانستند رتبه‌های برتر را در سطح استان کسب کنند.

انتهای پیام/ع