رویکرد مدیران آستان قدس در ۲ سال اخیر نمونه‌ای از یک رویکرد جهادی است
رویکرد مدیران آستان قدس در ۲ سال اخیر نمونه‌ای از یک رویکرد جهادی است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه فعالیت‌های آستان قدس در دو سال اخیر منطبق با منشور مقام معظم رهبری بوده است، گفت: رویکرد مدیران آستان قدس در دو سال اخیر نمونه‌ای از یک رویکرد جهادی است.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در ۲ سال اخیر، اظهار کرد: مدیریت جدید آستان قدس رضوی در این مدت آرزوی چندین ساله جمعی از کسانی که مشتاق زیارت امام رضا علیه‌السلام بودند و قدرت مالی نداشتند را با سیاست‌های جدید برآورده شد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: در این مدت کوتاه به فضل الهی شاهدیم که هزاران نفر زیارت اولی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و این اقدام مسئله بسیار مهمی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در گذشته این شرایط فراهم نبود، شاهدیم که امروز در سیاست‌های جدید آستان قدس رضوی تعبیر از مبدأ تا مبدأ برای زیارت اولی‌ها محقق شده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه در سیاست‌های مدیریت جدید آستان قدس رضوی محرومان و مستضعفان دیده شده‌اند، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال در شهرستان سرخس و در آستانه سال جدید بسته‌های غذایی در چندین مرحله توسط آستان قدس تقدیم خانواده‌های کم برخوردار شده است، یعنی در سیاست‌های جدید توجه ویژه‌ای به منشور مقام معظم رهبری شده و فعالیت‌های آستان قدس رضوی منطبق با این منشور است.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: مناطقی که برخوردار از موقوفات حضرت رضا علیه‌السلام در سطح کشور هستند، شاهدیم با نمایندگی‌هایی که در این مناطق تأسیس شده مردم این مناطق نیز برخوردار از عایدات موقوفات شدند.

 

وی با تأکید بر اینکه رویکرد آستان قدس در دو  سال اخیر نمونه‌ای از یک رویکرد جهادی است، بیان داشت: مدیریت جدید آستان قدس رضوی به‌صورت مستمر در حال تلاش هستند تا اتفاقات جدیدی بیفتد و به تعبیری عمران و آبادانی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: مدیران آستان قدس در دو سال اخیر مطالبات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده‌اند که این یک نمونه ولایتمداری مدیران این مجموعه است.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مدیران آستان قدس در دو سال اخیر بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، افزود: در واقع نگاه مدیران آستان قدس به مطالبات رهبری در دو سال اخیر شعاری نبوده و توجه ویژه‌ای به فرمایشات معظم له در عمل داشته‌اند.

 

وی با اشاره به تأسیس سازمان فرهنگی آستان قدس خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های آستان قدس در حوزه املاک و کشت و صنعت، سازمان فرهنگی آستان قدس یک رویکرد فرهنگی و خارج از برنامه حرم را پیگیری می‌کند؛ یعنی فقط به موضوعات اقتصادی توجه نشده، بلکه مسائل فرهنگی نیز در سیاست‌های مدیریت جدید آستان قدس موردتوجه قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ خاطرنشان کرد: در گذشته مسائل فرهنگی حول مسائل داخلی حرم بود، اما امروز سازمان فرهنگی آستان قدس هم در عرصه خارج از حرم و در سطح کشور و هم در عرصه بین‌المللی مشغول فعالیت است.

 

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: این اقدامات نمونه‌های بارزی از تغییر رویکرد مجموعه آستان قدس در دو سال اخیر است که نوید یک آینده روشنی را در سیاست‌های مدیران این مجموعه می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: امیدواریم به این فعالیت‌ها جامه عمل پوشانده شود و مستمر باشد و تحولی ایجاد کند که مردم ساکن در سرزمین‌های متعلق به حضرت رضا علیه‌السلام زندگی بهتری داشته باشند و در تمامی عرصه‌ها شاهد یک بالندگی باشیم.

انتهای پیام/