«مردم» مهم‌ترین مؤلفه قدرت یک کشور هستند/ ملت ایران در سالی که گذشت نمره قبولی گرفت/ تفکر لیبرالی نمی‌تواند کشور را به آرمان‌هایش نزدیک کند
«مردم» مهم‌ترین مؤلفه قدرت یک کشور هستند/ ملت ایران در سالی که گذشت نمره قبولی گرفت/ تفکر لیبرالی نمی‌تواند کشور را به آرمان‌هایش نزدیک کند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه «مردم» مهم‌ترین مؤلفه قدرت یک کشور هستند، گفت: ملت ایران با عقیم‌سازی توطئه‌های دشمنان در مناسبت‌های مختلف که به دنبال ضربه زدن به نظام بودند، در سالی که گذشت نمره قبولی گرفت.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، آخرین نماز جمعه سرخس در سال ۱۳۹۶ به امامت حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ امام‌جمعه شهرستان سرخس برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در آخرین نماز جمعه سال ۹۶ شهرستان سرخس با بیان اینکه سال جدید با ماه رجب آغاز می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید شاهد ریزش رحمت‌ها و نعمت‌های الهی باشیم.

 

امام‌جمعه سرخس از ملت ایران برای حضور به‌موقع و پرشور در موقعیت‌های حساس انقلاب در سالی که گذشت تقدیر کرد و خاطرنشان ساخت: ملت ایران با حضور ۷۳ درصدی خود در انتخابات ریاست جمهوری و عقیم‌سازی توطئه‌های دشمنان در مناسبت‌های مختلف که به دنبال ضربه زدن به نظام بودند، در سالی که گذشت نمره قبولی گرفت.

 

وی تصریح کرد: امسال و به‌خصوص در دی‌ماه حتی در دورترین نقاط کشور، ملت ایران برای حمایت از نظام اسلامی وارد میدان شدند و در ۲۲ بهمن‌ماه و در آستانه چهل‌سالگی انقلاب، شاهد حضور حماسی ملت ایران در این راهپیمایی بودیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: ملت ایران، ملتی رشید، وفادار، زمان‌شناس و لحظه شناس و با بصیرت است و مقام معظم رهبری هم در دیدار مردم قم فرمودند که هزار بار باید از ملت عزیزمان تشکر کنم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شد، اظهار داشت: مسئولان نباید به خودشان نمره بدهند که چقدر توانسته‌اند به شعار امسال عمل کنند و در تحقق آن بکوشند، بلکه مردم و آن کسی که طراح سؤال است باید به آن‌ها نمره بدهد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری که فرمودند، «از مشکلات مردم مطلعیم اما هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور وجود ندارد»، تصریح کرد: مردم ما مشکل دارند، اما مشکلی که حل نشود نداریم، پس یا مسئولان به دنبال حل مشکل نبودند و یا مشکل را پیدا نکردند.

 

وی اعتماد به داخل، خودباوری و مدیریت جهادی را راه‌حل عبور از مشکلات کشور دانست و عنوان کرد: نصرت الهی پشت سر ملت ایران است به شرطی که مدیریت کشور به سمتی حرکت کند که برنامه‌ریزی‌اش بر محوریت ایمان باشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه با تفکر لیبرالی نمی‌توان کشور را به آرمان‌هایش نزدیک کرد، بیان داشت: شرط نصرت الهی این است که مسئولان تمام انرژی خود را بکار بگیرند و ملت به اتکای خودش مقام شود که سرانجام این مقاومت و صبوری پیروزی است ولو اینکه زمان ببرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: ملت ایران اگر از ارزش‌هایش کوتاه نیامد و در مقابل دشمن با تربیت ایمانی ایستاد، پیروزی و نصرت الهی شامل حالش می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: زمانی نصرت الهی محقق می‌شود که در مسیر تقوا، صبر، دفاع از دین و در مسیر خط ولایت حرکت کنیم.

 

وی تصریح کرد: تهدیدها و تحریم‌ها تا هر زمان که ادامه پیدا کند، ملت ایران تا پای ارزش‌هایش ایستادگی کند، بازهم پیروزی متوجه او است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در پایان با تأکید بر اینکه دغدغه مسئولان باید قرار دادن «دین» در متن باشد، اظهار داشت: اگر «دین» در متن قرار گرفت، می‌توان در کنار آن مشکلات معیشتی مردم را نیز حل کرد.

انتهای پیام/