طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» باید با شدت و قوت در مجلس مطرح شود/ جای تأسف دارد که یک نماینده از بررسی طرح «حجاب اجباری» در مجلس سخن می‌گوید!
طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» باید با شدت و قوت در مجلس مطرح شود/ جای تأسف دارد که یک نماینده از بررسی طرح «حجاب اجباری» در مجلس سخن می‌گوید!
امام‌جمعه سرخس با اشاره به جمع‌آوری امضای حدود 180 نماینده برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس اظهار کرد: طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» باید با شدت و قوت در مجلس شورای اسلامی پیگیری و مطرح شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه (س) و با اشاره به جایگاه آن حضرت اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند، اگر علی علیه‌السلام با حضرت زهرا (س) ازدواج نمی‌کرد، از آدم تا قیامت هیچ‌کس شانیت هم کف زهرا (س) را نداشت، به همین دلیل هم جایگاه علی علیه‌السلام و هم حضرت زهرا (س) با این فرموده امام صادق علیه‌السلام روشن می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) فقط الگوی زنان مؤمن نیست، افزود: سیره حضرت زهرا (س) یکی الگوی کارآمد برای تمامی مردان و زنان مؤمن است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر بانوان ما الگو از زندگی دختر نبی مکرم اسلام بگیرند، تأثیرپذیری آن را در ابعاد مختلف زندگی مشاهده خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: جامعه ما اگر به حضرت زهرا (س) اقتدا کند، جلوی بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی گرفته می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام امتداد مسیر پیامبریست که اسوه حسنه است و نص صریح قرآن است که باید به آن‌ها اقتدا کنیم.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به موقعیت زن در اسلام اظهار داشت: امروز زنان ما موقعیتشان را مرهون خدمات اسلام هستند و در حقیقت این اسلام بود که به او را از حقوق آزادی برخوردار کرد و از اسارت گذشته رهایی بخشید.

 

وی عنوان کرد: امروز عده‌ای به دنبال این هستند که زن را به آنچه در گذشته دامن‌گیر او بوده مانند آن اسارتی که زن امروز در غرب با آن مواجه است برگردانند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ادامه داد: امروز زنان برای غربی‌ها استفاده جنسی، ابزاری و کالایی دارند و طبق آمارها و برای استفاده ابزاری از زن بیشترین آمار سقط‌جنین در کشورهایی است که خودشان را حامی حقوق زنان معرفی می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: ترویج بی‌حجابی و موضوعاتی از این قبیل که مطرح می‌شود، نتیجه آن لجام‌گسیختگی در غرب است و در واقع تفسیر غلط از آزادی باعث بروز چنین خسارت‌هایی در جامعه زنان می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه نص صریح آیات قرآن است که حجاب باید در جامعه‌ای که در آن اسلام حاکم است رعایت شود، اظهار داشت: جای تأسف دارد که رئیس فراکسیون زنان مجلس گفته که بعد از تعطیلات نوروز مسئله حجاب اجباری در مجلس قرار است مطرح شود.

 

وی بیان کرد: کشور اسلامی که زیر بیرق اسلام است و وقتی به جمهوری اسلامی مردم لبیک گفتند، جای تأسف دارد که مخالفان و موافقانی بیایند درباره حجاب اجباری در این کشور اسلامی بحث کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه با اشاره به امضای حدود ۱۸۰ نماینده برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصل ۴۹ قانون اساسی بر اعاده اموال نامشروع مسئولان تأکید دارد و اموالی که مسئولان از طریق رانت و پست به آن‌ها رسیده‌اند، باید به بیت‌المال برگردانند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه «اعاده اموال نامشروع مسئولان» باید با شدت و قوت در مجلس پیگیری و طرح شود، افزود: هر چه چشم‌پوشی‌ها بیشتر شود، اشرافی گری در جامعه گسترده‌تر می‌شود، بنابراین مردم از نمایندگان مطالبه دارند که این موضوع در مجلس با قوت و شدت در مجلس مطرح شود.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که نماز جمعه عبادت است، واردکردن شادی به قلب مردم نیز عبادت است، بنابراین در آستانه عید نوروز با کمک به هم‌وطنان نیازمند خودمان را از این عبادت محروم نکنیم.

انتهای پیام/