مزداوند «شهر گردشگر» شد/ راهبرد اصلی برای توسعه مزداوند تکیه‌بر پتانسیل‌های گردشگری و بوم گردی
مزداوند «شهر گردشگر» شد/ راهبرد اصلی برای توسعه مزداوند تکیه‌بر پتانسیل‌های گردشگری و بوم گردی
شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس گفت: دریافت گواهینامه «شهر گردشگر» موجب توسعه همه‌جانبه شهر ییلاقی مزداوند، افزایش اشتغال در منطقه و توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی این شهر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مزداوند در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: پیرو لایحه ارسالی شهرداری مزداوند مبنی بر دارا بودن تمامی شاخص‌ها، اصول و مبانی و آیتم‌های شهر مزداوند برای تبدیل شدن به «شهر گردشگر»، بررسی‌های لازم در صحن شورای اسلامی این شهر صورت گرفت.

 

علی‌اکبر شاهسون تصریح کرد: در نهایت و به اتفاق آرا اعضای شورا مصوب شد تا مراحل اداری دریافت گواهینامه شهر گردشگر از طریق استانداری خراسان رضوی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور پیگیری و اقدام نهایی انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: معرفی مزداوند به عنوان شهر گردشگر، فصل جدیدی در توسعه همه‌جانبه این شهر است که امیدواریم با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط مراحل دریافت گواهینامه تسریع شود.

 

شهردار شهر مزداوند در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تأیید این خبر گفت: با بهره‌گیری از خرد جمعی و نقطه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر و مشاوران زبده شهرستانی و استانی، راهبرد اصلی برای توسعه و رشد شهر مزداوند و بخش مرزداران تکیه‌بر پتانسیل‌های گردشگری و بوم گردی است.

 

محمد گل محمدی بیان کرد: بر مبنای این راهبرد اقدامات و پیشنهاداتی در صحن هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مطرح و مصوبات لازم اخذ و در پی آن طرح توجیهی دهکده گردشگری تفریحی غار مزداوند نهایی شد.

 

وی اظهار داشت: همچنین با ابلاغیه استانداری خراسان رضوی و ارسال شیوه‌نامه شهر گردشگر و با توجه به مطالعات پایه انجام شده و با قید فوریت لایحه دریافت گواهینامه شهر گردشگر تنظیم و با بررسی‌های اعضای شورای اسلامی شهر مزداوند تأیید و تصویب شد.

 

شهردار شهر مزداوند دریافت گواهینامه «شهر گردشگر» را عامل مهمی در توسعه همه‌جانبه شهر مزداوند، افزایش اشتغال منطقه، توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی، افزایش اعتبارات حوزه گردشگری و زمینه‌سازی ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و اذعان کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی و حاکمیتی بهره می‌گیریم تا با معرفی هر چه بهتر شهر مزداوند گام مهمی در ارتقای این منطقه برداریم.

 

گل محمدی خاطرنشان کرد: شهر مزداوند شهرستان سرخس ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که با تدابیر لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده شاهد تحولات چشمگیری در این منطقه خواهیم بود.

 

لازم به ذکر است، شهر مزداوند در بخش مرزداران شهرستان سرخس و در ۸۰ کیلومتری از شهر سرخس و ۱۰۰ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است.

انتهای پیام/