تبلیغ «انقلاب اسلامی» باید از مساجد شروع شود/ حضرت امام از نعمت مساجد برای رسیدن به آرمان‌ها بهره برد
تبلیغ «انقلاب اسلامی» باید از مساجد شروع شود/ حضرت امام از نعمت مساجد برای رسیدن به آرمان‌ها بهره برد
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه تبلیغ «انقلاب اسلامی» باید از مساجد شروع شود، گفت: آشنا کردن نسل امروز با دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش انقلاب در تحولات منطقه و آسیب‌هایی که با آن روبرو است و نحوه برخورد با این موضوعات باید از کارکردهای مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش ارکان مساجد الگو شهرستان سرخس که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر سرخس برگزار شد، اظهار کرد: در حالی که امروز حرف اول را در دنیا احزاب می‌زنند و میلیاردها تومان هم برای آن‌ها هزینه می‌شود، حضرت امام (ره) بدون یک ریال هزینه مرکز مهمی را مانند مسجد تعریف کرد که مهم‌ترین مرکز انسجام و اتحاد شد.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی برای رسیدن به آرمان‌ها حزب تأسیس نکردند، بلکه همین مساجد در اختیار امام (ره) بود و از نعمت مساجد برای رسیدن به آرمان‌ها بهره بردند.

 

وی تصریح کرد: یکی از برکات اسلام همین مسجد بود که پیامبر مکرم اسلام بعد از هجرت، تأسیس مسجد را در برنامه خودشان قرار دادند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به اینکه کارکردهای مساجد نسبت به گذشته ضعیف شده است، تصریح کرد: در برهه انقلاب و دفاع مقدس به کارکردهای مسجد طراز انقلاب اسلامی نزدیک شدیم و مسجد فقط مرکز عبادت نبود، بلکه مرکز آمادگی نظامی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، رسیدگی به محرومان و محل حضور جوانان بود.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: امروز ارکان مساجد باید در اجرای برنامه‌ها وحدت رویه داشته باشند تا به آن مسجد طراز انقلاب اسلامی برسیم و شاهد حضور خیل عظیم جوانان در مساجد باشیم.

 

وی تأکید کرد: امروز برای رسالت‌های سنگینی که بر عهده ما گذاشته شده، باید توانمندی‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام پزشکی بود که به دنبال مریض می‌گشتند؛ امروز مریض زیاد داریم و بسیاری از کسانی که از خانه خدا دور افتاده‌اند، آماج حملات دشمن به سمت آن‌ها است، بنابراین امام جماعت و هیئت‌امنای مساجد باید هر شب به سراغ یک نفر بروند و او را به خانه خدا دعوت کنند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه مسجد به‌عنوان یک دانشگاه هم مطرح است، تصریح کرد: مساجد ما امروز به‌غیراز مرکز عبادت خدا، باید به مراکز علمی هم تبدیل شوند، یعنی کنکوری‌ها از سوی فعالان فرهنگی مساجد به خانه خدا دعوت شوند و برای آن‌ها کلاس کنکور برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد ما باید همانند ظاهر زیبایی که دارند در معنویت هم تأثیرگذار باشند، اظهار داشت: باید انگیزه‌ای غیر از دعوت به خدا در مساجد نداشته باشیم و برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسجد سرمایه‌گذاری کنیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه تبلیغ انقلاب اسلامی باید از مساجد شروع شود، خاطرنشان کرد: از ضروریاتی که امروز باید در مساجد به آن توجه شود، موضوع «انقلاب اسلامی» است.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: آشنا کردن نسل امروز با دستاوردهای انقلاب اسلامی و این پدیده مهم و نقش انقلاب اسلامی در تحولات منطقه و آسیب‌هایی که انقلاب اسلامی با آن روبرو است و نحوه برخورد با این موضوعات باید از کارکردهای مساجد باشد.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه امروز دنیا از فروغ نظام اسلامی بهره می‌برد، تصریح کرد: نسبت به نقش «ولایت‌فقیه» که یکی از مسائل کلیدی ما است، نباید در مساجد از آن غفلت شود.

انتهای پیام/