«عزت» و «استقلال» مهم‌ترین نعمت انقلاب اسلامی برای ما است/ به‌زودی اداره فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس تأسیس می‌شود
«عزت» و «استقلال» مهم‌ترین نعمت انقلاب اسلامی برای ما است/ به‌زودی اداره فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس تأسیس می‌شود
حجت‌الاسلام ارژنگ در مراسم آغاز دهه مبارک فجر گفت: علیرغم وجود مسائل و مشکلات مختلف، عزت و استقلال که نعمت انقلاب برای ما است در کفه ترازو سنگینی می‌کند و از مهم‌ترین برکات نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ صبح امروز در مراسم آغاز دهه مبارک فجر با اشاره به آیه «وَأَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» گفت: خداوند متعال از ما می‌خواهد که نعمت‌هایی که بر ما ارزانی داشته شده است را بیان کنیم و ما نیز خداوند را شاکریم که نعمت اسلام و انقلاب را بر ما ارزانی داشت.

 

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: شرایطی که امروز در کشور داریم و برکات انقلاب اسلامی باید به نسل‌های سوم و چهارم گفته شود؛ یک‌زمانی در این کشور شهرهای ما به‌سختی از نعمت برق برخوردار بودند ولی الآن به برکت نظام اسلامی در ده‌کوره‌های ما برق است و وظیفه ما است که نعمت انقلاب را برای نسل امروز تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام ارژنگ بابیان اینکه اسلام و انقلاب بر ما منت نهاد و برای ما آزادی و سربلندی آورد، خاطرنشان کرد: زمان قبل از انقلاب اسلامی بر درب سینمایی در آبادان بر تابلو نوشته بودند «ایرانی‌ها و سگ وارد نشوند» اما امروز آزادی، سربلندی و عزت برای ما آمده است و علیرغم وجود مسائل و مشکلات مختلف، عزت و استقلال که نعمت انقلاب برای ما است در کفه ترازو سنگینی می‌کند و از مهم‌ترین برکات نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به وضعیت مردم افغانستان، عنوان کرد: حضور آمریکایی‌ها در افغانستان نگذاشته است که این کشور مستقل باشد و مردم این کشور طعم عزت و استقلال را بچشند اما در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی امروز با یک نهیب رهبری دنیا از این نهیب تأثیر می‌گیرد و اراده نظام اسلامی نیز بر همین بود که آن چیزی که غرب می‌خواهد اتفاق نیفتد و این هدف امروز محقق شده است.

امام‌جمعه سرخس در ادامه به وضعیت شهرستان سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: آینده‌ نویدبخشی برای شهرستان سرخس وجود دارد و چند مجموعه مختلف انقلابی، دولتی و مردمی در حال انجام وظیفه هستند و امیدواریم به‌زودی آمار بیکاری در شهرستان شکسته شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ابراز کرد: به فضل الهی امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با فعالیت‌هایی که مجموعه‌هایی مانند دولت، سپاه، آستان قدس رضوی و بنیاد برکت در شهرستان سرخس انجام می‌دهند این شهرستان در اشتغال پیشتاز باشد.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان سرخس از تأسیس اداره فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس خبر داد و گفت: با پیگیری معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی این اتفاق مبارک در حال انجام است و به‌زودی اداره فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس تأسیس می‌شود.

انتهای پیام/ع