«امام» آمد و بساط کدخداها جمع شد/ «امام» بودن، خواستن و توانستن را عینیت بخشید
«امام» آمد و بساط کدخداها جمع شد/ «امام» بودن، خواستن و توانستن را عینیت بخشید
مصادف 12 بهمن‌ماه این روز الهی و سرنوشت‌ساز، هواپیمای ایرفرانس حامل امام و همراهان از فرودگاه شارل دوگل فرانسه بر زمین تفتیده ایران تحت ستم و ظلم رژیم 2500 ساله رژیم شاهنشاهی نشست و غبار ناامیدی و یاس استعمار از طرفی و فریاد شوق‌وذوق و شادی مردم مؤمن و انقلابی و زجرکشیده ایران قهرمان از سویی دیگر به آسمان برخاست.

به گزارش نسیم سرخس، ۱۲بهمن ۱۳۵۷ و ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور بعد از ۱۵ سال دوری از وطن و تبعید سرآغاز فصلی نوین در ایران و تحولات و تغییرات در نظامات جهانی و بین‌المللی بود.

 

مصادف این روز الهی و سرنوشت‌ساز، هواپیمای ایرفرانس حامل امام و همراهان از فرودگاه شارل دوگل فرانسه بر زمین تفتیده ایران تحت ستم و ظلم رژیم ۲۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی نشست و غبار ناامیدی و یاس استعمار از طرفی و فریاد شوق‌وذوق و شادی مردم مؤمن و انقلابی و زجرکشیده ایران قهرمان از سویی دیگر به آسمان برخاست.

 

میلیون‌ها عاشق و دلباخته در استقبال از امامشان صفی به درازای تاریخ را از فرودگاه امام تا بهشت‌زهرا تشکیل و روح و قلبشان را سنگ‌فرش قدوم پر خیر و عزت مقتدایشان قرار دادند.

 

شاه رفت و امام آمد… دیو چو بیرون رود فرشته درآید؛ دیو و پلیدی و پلشتی‌های ظلم، ستم، وابستگی و نظام استبدادی طاغوتی و استعماری غربی از کشور رخت بربست.

 

شعار الله‌اکبر، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، باور اعتقاد، ایدئولوژی و مسیر اقلام و حرکت امام، مردم و انقلاب در نظام متشکل برخاسته از اسلام و قرآن و فرهنگ دینی شد.

 

امام از انهدام قدرت نزدیک به ۳۰۰۰ ساله طاغوتی و تشکیل نظام دینی که آرزوی همه انبیاء و اوصیاء خدا بود، هیچ احساسی نداشت! چراکه مدار حرکت و قدرت و اقدام ایشان خدا بود و به اکمل معنی به قدرت باری‌تعالی اعتقاد و التزام حقیقی داشتند.

 

امام آمد و بساط کدخداها را جمع کرد و لرزه بر اندام سلاطین و خوانین در منطقه و جهان انداخت؛ امام آمد و به ما درس عزت و عظمت و کرامت داد؛ امام آمد و به ما قدرت و هیبت و شکوه داد و بودن، خواستن و توانستن را عینیت بخشید.

 

امام آمد و به جهانیان، مرعوبان و غرب باوران نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و کاخ شکوه ظاهری استکبار خالی و پوشالی است و به ما یاد داد، «مادامی‌که در مسیر حق باشیم پیروزیم».

 

امام آمد و آیه «یدالله فوق ایدیهم» را تفسیر و عینیت بخشید و عنوان کرد و نشان داد که «این پیروزی مربوط به خدا بود».

 

امام آمد و تأکید کرد از هیچ ابرقدرتی نترسیم و فرمودند، «مقصد که الهی باشد، دنبالش پیروزیست… و تا روحیه شما توجه به آن مبدأ قدرت دارد پیروزید».

 

امام آمد و به ما یاد داد که «کوه مصیبت‌ها در مقابل حیثیت اسلامی- ایرانی ما چون کاهی است». و به ما گفت، «این انقلاب با تاییدات غیبی الهی پیروز شد». و رمز ماندگاری، پویایی و عزت و پیشرفت کشور تلاش، اتکا به خود و داشته‌های درونی و توجه به معنویات و خداست.

 

امام به ما آموخت که «ولایت‌فقیه یک هدیه الهی است»؛ پس قدردان این نعمت باشیم و پشتیبان آن باشیم تا کشتی انقلاب از گزند حوادث مصون باشد.

 

امام آمد و شاگردان مکتبش با خون خویش نهال نوپای انقلاب ایشان را آبیاری کردند و امام خون شهیدان را باعث تداوم و بیمه انقلاب دانستند، پس فرهنگ ایثار و شهادت و محضر خانواده شهدا را پاس بداریم.

 

امام گفت، «چشم دنیا به انقلاب ما معطوف است»؛ پس امید آزادی خواهان، مستضعفین عالم و کشورهای اسلامی را به ناامیدی و یاس تدبیر و تبدیل نکنیم.

 

امام عزیزمان رمز پیروزی ملت را «ایمان و وحدت کلمه» عنوان کردند، پس بر طبل تفرقه نکوبیم و مردم و مسئولان هوشیار باشند و نگذاریم ایمان مردم با تبلیغات مسموم، نفوذ و استحاله فرهنگی طراحی شده و برداشت‌های ناصواب از مؤلفه‌های دینی و مذهبی تضعیف و تحریف شود.

 

و اکنون که در سالروز دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و فصل دمیدن خورشید استقلال و آزادی کشور قرار گرفتیم، بر همه دلسوزان و مؤمنان لازم است در دهه چهارم حیات انقلاب بدون وابستگی و وادادگی در برابر شرق و غرب، با تأسی از خط، فکر، مرام و مسلک امام عزیزمان در قول و تسریع در عمل و اقدام و تمسک به قرآن و دین فرهنگ‌ساز و تمدن ساز اسلام با روحیه انقلابی و پیروی از خلف صالح ایشان در تداوم انقلاب و تطور مراحل بعدی این مسیر الهی تا تشکیل تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم و بدانیم هنوز در ابتدای راهیم…

 

قاسم یعقوبی والا- فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/