عده‌ای از اردوگاه ولایت در فتنه ۸۸ خارج و مهر انقلابی گری از پیشانی‌شان پاک شد
عده‌ای از اردوگاه ولایت در فتنه ۸۸ خارج و مهر انقلابی گری از پیشانی‌شان پاک شد
یک استاد دانشگاه در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی شهرستان سرخس تأکید کرد: نامه 53 نهج‌البلاغه برای هرکسی که پست و مقامی در نظام اسلامی می‌گیرد، باید تدریس شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، غلامرضا بخشی زاده صبح امروز (شنبه) در همایش گرامیداشت حماسه ۹ دی شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه از صدر اسلام تاکنون جامعه اسلامی با فتنه‌های متعدد و کمرشکنی روبرو بوده است، اظهار کرد: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و حضور مردم در صحنه نیز به‌منزله حمایت از حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی است.

 

راه عبور از فتنه‌ها تمسک به قرآن و ولایت است

این استاد دانشگاه افزود: در فتنه‌ها فضا غبارآلود و تشخیص حق و باطل سخت می‌شود، بنابراین باید با تمسک به قرآن و ولایت راه عبور از فتنه را پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کره زمین درنهایت به دست صالحان خواهد افتاد، تصریح کرد: اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد و زمین را صالحان اداره کنند باید کاری کنیم که شرایط آن به وجود آید، یعنی نگذاریم قرآن در جامعه مهجور بماند و از امنیتی که با خون شهدا و مجاهدت جبهه مقاومت به‌دست‌آمده، محافظت کنیم.

 

مسئولانی داریم که هنوز دلشان و ریسمانشان از استکبار جهانی بریده نشده است

موسی زاده تأکید کرد: متأسفانه هم‌اکنون مسئولانی داریم که هنوز دلشان و ریسمانشان از استکبار جهانی بریده نشده است، بنابراین چطور این مسئول می‌تواند به ریسمان الهی چنگ بزند.

این یادگار و جانباز دفاع مقدس بیان داشت: امروز قرآن که منشور و قانون اساسی اسلامی ما است در جامعه مهجور مانده و در بدنه و متن دولت‌های اسلامی مصور نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه احکام ولایی باید در سطح جامعه اجرایی شود، اظهار داشت: متأسفانه از صدر اسلام تاکنون برخی‌ها به اذیت و آزار رهبران الهی روی آوردند و عده‌ای هم امروز خون به دل رهبری می‌کنند.

 

عده‌ای از اردوگاه ولایت در فتنه ۸۸ خارج و مهر انقلابی گری از پیشانی‌شان پاک شد

موسی زاده با اشاره به فتنه ۸۸ بیان کرد: در فتنه ۸۸ عده‌ای از اردوگاه حق و ولایت و قران خارج شدند و مهر انقلابی گری از پیشانی‌شان پاک شد و مهر اپوزیسیون به دست جهالت خودشان بر پیشانی‌شان زده شد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه قرآن به‌منزله هندسه جامعه اسلامی است، افزود: نقشه و استراتژی دشمن جدایی قرآن و ولایت است.

 

وی بابیان اینکه امروز دو جریان در کشور حاکم است، تصریح کرد: یک جریان و گروه کسانی هستند که معتقد به اصول و ارزش‌های حضرت امام (ره) بوده و گروه دیگر جریان فکری و سیاسی غرب‌گرا است که به مذهبی‌ها و غیرمذهبی‌ها تقسیم می‌شود.

 

موسی زاده بیان داشت: جریان فکری و سیاسی غرب‌گرا شیفته غرب و پیشرفت آن و پیشرفت ایران در قرار گرفتن بر مدار غرب است و در ظاهر نیز خود را پیرو ولایت و رهبری می‌داند.

این یادگار و جانباز دفاع مقدس با تأکید بر اینکه سکولاریسم نقطه مقابل ولایت و ضد ولایت‌فقیه است، عنوان کرد: امروز متأسفانه بارقه‌هایی از جریان سکولاریستی حتی در محافل دانشجویی و حوزه‌های علمیه ما حاکم شده است.

 

دشمن به دنبال پرورش شیعه انگلیسی است

وی اظهار کرد: امروز دشمن به دنبال این است که شیعه انگلیسی پرورش دهد تا جایگاه ولایت را به سقوط بکشاند.

موسی زاده در ادامه با اشاره به اینکه در طول چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی شاهد چهار فتنه بودیم، تصریح کرد: در تمامی این فتنه‌ها جریان‌های لیبرالی و سکولاریستی نقش داشتند، ازجمله دولت موقت در ابتدای انقلاب که معتقد بود روحانیت باید به مساجد برود و جامعه را تکنوکرات‌ها اداره کنند، یعنی میان دین و سیاست جدایی بیفتد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه نظام ولایی جمهوری اسلامی بر سه رکن مکتب اسلام، رهبری و حمایت و پشتیبانی مردم از نظام استوار است، افزود: اگر هرکدام از این ارکان از جامعه اسلامی حذف شود، راه به‌جایی نمی‌بریم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از  گذشت چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، مردم همچنان در حمایت از جایگاه ولایت‌فقیه و نظام اسلامی در صحنه سیاسی کشور حضور دارند.

 

موسی زاده اظهار داشت: اگر مردم در صحنه سیاسی غایب باشند، یا امام شهید می‌شود، یا منزوی می‌شود و یا در پس پرده غیبت قرار می‌گیرد.

نباید اجازه داد اعتماد مردم به کارآمدی نظام کاهش پیدا کند

این یادگار و جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه نباید اجازه داد اعتماد مردم به کارآمدی نظام کاهش پیدا کند، ادامه داد: امروز مسئولان باید به مصالح اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و معیشتی مردم توجه داشته باشند که مبادا اعتماد مردم نسبت به‌نظام اسلامی کاهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، «اگر خط امام تحریف شود، ملت سیلی می‌خورد»، عنوان کرد: امروز اگر ولایت محوری از انقلاب گرفته شود، انقلاب شکننده می‌شود.

موسی زاده تصریح کرد: امروز استراتژی دشمن در داخل و خارج این است که امت بی امام خطر ندارد و امام بدون امت نیز اقتدار ندارد و بر همین مبنا دشمن نقشه‌های خود را عملی می‌کند.

 

نامه ۵۳ نهج‌البلاغه باید برای مسئولان تدریس شود

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: منافع ملی اگر در هر کشوری صیانت نشود، آن نظام دچار شکست می‌شود و اگر منافع ملی محافظت نشد، تهدید و فتنه شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه تأکید کرد: این نامه از سوی امام علی علیه‌السلام به والی مصر مالک اشتر نوشته شد که می‌توان به‌عنوان مترقی‌ترین منشور حکومت‌داری از آن یاد کرد و بایستی این نامه برای هرکسی که پست و مقامی در نظام اسلامی می‌گیرد، تدریس شود.

 

موسی زاده در پایان خاطرنشان کرد: هر مسئولی که در نظام اسلامی در پستی سیاسی قرار می‌گیرد، باید سه رسالت مهم برپایی نماز، توجه به زکات و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر سرلوحه کارش باشد؛ اگر مسئولی این سه رسالت را انجام داد، قطعاً عاقبت‌به‌خیر می‌شود.

انتهای پیام/