حضور خلاقانه و مبتکرانه در «فضای مجازی» یک ضرورت است/ باید به دنبال مؤلفه‌های قدرت آفرین در این فضا باشیم
حضور خلاقانه و مبتکرانه در «فضای مجازی» یک ضرورت است/ باید به دنبال مؤلفه‌های قدرت آفرین در این فضا باشیم
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه حضور خلاقانه و مبتکرانه در «فضای مجازی» امروز یک ضرورت است، گفت: باید به دنبال مؤلفه‌های قدرت آفرین در فضای مجازی باشیم که یک سلاح مهم و دوربرد است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به کارکردهای رسانه‌های مجازی اظهار کرد: رسانه‌های مجازی در حال تبدیل‌شدن به یک امپراتوری بزرگ در عصر جدید هستند و امروز فضای مجازی به فضایی برای جولان دادن قدرت‌های بزرگ تبدیل شده است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: یک روز منطق جنگ در عرصه فیزیکی و نظامی بود و باید آمادگی کامل می‌داشتیم، اما امروز علاوه بر آمادگی در آن محیط باید در محیط دیگری به نام فضای مجازی آماده جنگ با دشمن باشیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه باید به دنبال مؤلفه‌های قدرت آفرین در فضای مجازی باشیم تصریح کرد: فضای مجازی یک سلاح مهم و دوربرد است که برای استیلای بر فرهنگ دیگری امروز بهره‌برداری می‌شود.

 

وی در ادامه داد: امروز هر ملتی بتواند ایده‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خودش را در عرصه فضای مجازی قابل‌عرضه کند، او پیروز می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به حمایت دشمن از فضای مجازی در فتنه ۸۸ برای ایجاد جنبش‌های سیاسی در این فضا در جهت ضربه زدن به نظام اسلامی اظهار داشت: امروز زمینه مردم‌فریبی دشمن در فضای مجازی بیش از گذشته فراهم شده است که باید مراقب باشیم.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: امروز آن‌قدر مطالب متنوع و مختلف در فضای مجازی زیاد شده که انسان نمی‌تواند به‌درستی درباره آن تدبر کند به همین دلیل انسان‌های نادان هم به هدف دشمن در این فضا کمک می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: اینکه عده‌ای به خاطر یک شخص و یا گروه مطالبی را علیه یکی از قوای اسلامی در فضای مجازی پخش می‌کنند، این عین کمک کردن به دشمن است.

 

وی بی‌اعتمادی به مسئولان نظام اسلامی را یکی دیگر از توطئه‌های دشمن در فضای مجازی دانست و افزود: دشمن در این فضا فرصت تحلیل را از بین می‌برد تا چندصدایی در درون کشور زیاد شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خلق قهرمانان و الگوهای کاذب سیاسی توسط دشمن را از دیگر کارکردهای فضای مجازی عنوان کرد و بیان داشت: به‌جای اینکه الگوها و قهرمانان ما ورزشکارانی باشند که حاضر به رقابت مقابل ورزشکاران رژیم جعلی صهیونیستی نیستند، هنرپیشگانی الگو می‌شوند که در خط دشمن حرکت می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: در زمینه روان‌شناختی در فضای مجازی نیز اعتیاد اینترنتی شکل‌گرفته و این امر بلوغ زودرس را در نوجوانان و جوانان ما پیش آورده است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: جهانی‌سازی که توطئه دشمن است با فضای مجازی در حال تسهیل شدن است، یعنی کسی که در این فضا قدرت دارد، فرهنگ خودش را بر دیگری مسلط می‌کند.

 

وی بابیان اینکه فضای مجازی امروز بین نسل‌ها فاصله انداخته است، تصریح کرد: بادی ببینیم اوقات فراغت نسل گذشته چگونه به سر می‌رفت و اوقات نسل امروز چگونه به سر می‌رود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به سنگرهای معنوی ما است، بیان کرد: برای مصون ماندن از توطئه‌های دشمن در فضای مجازی باید همان‌طور که دشمن در این فضا به ما حمله می‌کند، به همان نحو به او تهاجم کنیم، یعنی تهدید نرم را با مقابله نرم پاسخ دهیم.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه حضور خلاقانه و مبتکرانه در فضای مجازی امروز یک ضرورت است، اظهار داشت: ترک کردن فضای مجازی راه مبارزه با دشمن در فضای مجازی نیست.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: نباید اجازه جولان به انسان‌های سست‌عنصر در فضای مجازی را بدهیم، چون دشمن از این فضا برای تضعیف نظام اسلامی بهره‌برداری می‌کند.

 

وی در پایان بیان کرد: امروز اگر از فضای مجازی غفلت کردیم و به دشمن اجازه دادیم که به ارزش‌های ما در این فضا هجوم کند، خاک‌ریزهای معنوی را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/