پیشنهاد ایجاد مرکز نهج البلاغه در سرخس را به آستان قدس رضوی داده ایم
پیشنهاد ایجاد مرکز نهج البلاغه در سرخس را به آستان قدس رضوی داده ایم
مدیر آموزش و پرورش سرخس با اشاره به ایجاد مرکز نهج البلاغه در شهرستان سرخس گفت: پیشنهاد ایجاد مرکز نهج البلاغه را به آستان قدس رضوی داده ایم.

عباس دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره کمبود معلم در برخی کلاس های مدارس گفت: استاندارد تشکیل کلاس در سیستم های آموزش و پرورش ۳۶ نفر است که متاسفانه در برخی از روستاها تعداد دانش آموزی که برای کلاسها وجود دارد ۱۰ تا ۱۲ نفر است.

 

مدیر آموزش و پرورش سرخس با بیان اینکه برای جبران کمبود معلم با استان مکاتبه کردیم، اظهار کرد: روستاهای بزنگان و مرزداران در مقطع ابتدائی دچار این مشکل هستند.

 

دادمحمدی در ادامه با اشاره به برنامه های این اداره در حوزه عمرانی گفت: یکی از برنامه های این اداره در حوزه عمرانی ساخت مدرسه امام رضا علیه السلام در منطقه شهید رجائی شهر سرخس است.

 

وی افزود: پروژه دیگری که پیگیر آن هستیم ایجاد مرکز نهج البلاغه در شهرستان است.

 

مدیر آموزش و پرورش سرخس تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که ما در آموزش و پرورش دنبال می کنیم، تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانش آموزان است و برابر با سند تحول بنیادین که بیشتر در حوزه ها تربیتی است پیگیر اجرای این برنامه ها هستیم.

 

دادمحمدی عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فرصت های بی بدیلی را دراختیار آموزش و پرورش قرار داده است تا باعث تقویت و ارتقای هویت دینی و شکل گیری شاکله شخصیت دانش آموزان شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شکل گیری شخصیت دانش آموزان از دوران پیش دبستانی و ابتدائی شروع می شود و تا متوسطه ادامه دارد و می خواهیم با راه اندازی مرکز نهج البلاغه این موضوع را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

 

مدیر آموزش و پرورش سرخس ادامه داد: یکی از محورهای اصلی برای پیوند مدارس ما با مدارس امام رضا علیه السلام و آستان قدس رضوی مجموعه دارالقرآن های ما در استان و در کشور است که جزو برترین دارالقرآن ها هستند و آن چیزی که فقدانش حس می شود بحث نهج البلاغه است که جزو پیشنهادهایی بود که ما در کمیته راهبردی در این قسمت تصویب کردیم.

 

دادمحمدی اظهار کرد: زمینی به مساحت  ۵۰۰ متر در خیابان دانشگاه که توسط یکی از خیرین اهدا شده برای ساخت مرکز نهج البلاغه در نظر گرفته شده است و پیشنهاد ایجاد این مرکز را به آستان قدس رضوی داده ایم و منتظر پاسخ آستان قدس رضوی هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش سرخس در پایان گفت: برنامه های تربیتی و برگزاری مسابقات در حوزه نهج البلاغه مانند مسابقات مفاهیم از برنامه هایی است که برای این مرکز پیش بینی کرده ایم.

انتهای پیام/ع