معضل «تکدی گری» در سرخس تبدیل به فرهنگ شده است/ طرح جمع‌آوری متکدیان به‌زودی اجرا می‌شود
معضل «تکدی گری» در سرخس تبدیل به فرهنگ شده است/ طرح جمع‌آوری متکدیان به‌زودی اجرا می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب سرخس با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان به‌زودی در شهر سرخس اجرا می‌شود، گفت: اعتیاد و تکدی گری به‌عنوان یک پدیده ناشایست و مخرب، با انواع متدها و روش‌ها در سطح جامعه سرخس وجود دارد و به‌نوعی متأسفانه به‌صورت یک فرهنگ درآمده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، بنا بر اعتقاد کارشناسان تکدی گری بعد از اعتیاد به‌عنوان دومین آسیب اجتماعی در کلان‌شهرهای کشورمان معرفی شده است؛ تکدی گری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه شهر سرخس با جمعیت کم خود دچار آن شده است و درواقع متکدیان افرادی هستند که بدون هیچ‌گونه زحمت قابل‌توجهی به کسب درآمد می‌پردازند.

 

متکدیان که بدون ارائه هیچ کار و خدمتی برای دیگران از آن‌ها چشمداشت کمک و توقع پرداخت پول را داشته آثار و عوارض مختلفی در جامعه دارند؛ طبیعت وجود گدا علاوه بر زشت کردن چهره شهر و به جا گذاشتن تأثیرات روحی و روانی بر افراد می‌تواند عامل مهمی در تن‌پروری و بی‌علاقگی به کار و تلاش باشد.

 

 برای ریشه‌کن کردن تکدی گری نیاز به مشارکت مردمی داریم

حمید علیزاده، دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، تأکید کرد: برای ریشه‌کن کردن تکدی گری در شهر سرخس نیاز به مشارکت مردمی و عمومی داریم.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس افزود: بنا داریم با اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان بسیاری از این افراد را که دست‌پرورده خودمان بوده و با مال و دارایی مناسب یا کلان بازهم در پی تکدی گری هستند، برخورد مناسب و قانونی داشته باشیم.

 

معضل «تکدی گری» در سرخس تبدیل به فرهنگ شده است

وی تصریح کرد: اعتیاد و تکدی گری به‌عنوان یک پدیده ناشایست و مخرب، با انواع متدها و روش‌ها در سطح جامعه سرخس وجود داشته و به‌نوعی متأسفانه به‌صورت یک فرهنگ درآمده است.

 

علیزاده بیان داشت: تکدی گری دارای ابعاد پیچیده‌ای است که کنترل و محدود کردن آن و البته در شرایط ایده آل از بین بردن آن متدها و روش‌های پیچیده، مدیریت شهری و روان‌شناختی اجتماعی را می‌طلبد.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از رفتارها و ناهنجاری‌ها و انجام امور خلاف و حتی انواع فسادهای اخلاقی از همین پدیده اعتیاد و تکدی گری حاصل می‌شود، عنوان کرد: این رفتارها و ناهنجاری‌ها مشاغل متعدد، متنوع، غیرقانونی و غیر مولد را در اجتماع بسط می‌دهند.

 

تکدی گری در بعد فرهنگی آثار نامناسبی در سطح شهر سرخس داشته است

وی اضافه کرد: پدیده تکدی گری در بعد تفکری و فرهنگی آن و در بعد اجرایی و عملیاتی آثار نامناسبی در سطح شهرستان سرخس داشته و عده‌ای از شهروندان محترم بر اساس وظیفه شرعی به فقرا و مستمندان کمک می‌کنند.

 

علیزاده تصریح کرد: عده‌ای دیگر از شهروندان نیز کمک به متکدیان را وظیفه انسانی و نوع‌دوستی می‌دانند و تعدادی به علت اینکه نیازمند بودن را یک نقص اجتماعی می‌دانند خود را در رفع این نقیضه مسئول می‌دانند.

 

دادستان عمومی و انقلاب سرخس تأکید کرد: کسانی هستند که کمک‌های خود را با نیت نذر و صدقه انفاق می‌کنند، اما برای ریشه‌کن کردن این معضل توصیه دادستانی به شهروندان محترم این است که کمک‌های خود را با نیت ریشه‌کن کردن متکدیان در شهر به مراکز مجاز مانند بهزیستی یا کمیته امداد که فعالیت خوبی در همین خصوص داشته اعطا کنند تا از سو استفاده این افراد از احساسات عمومی جلوگیری شود.

انتهای پیام/