هدف از «اسرائیل جدید» و «خاورمیانه جدید»؛ ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی
هدف از «اسرائیل جدید» و «خاورمیانه جدید»؛ ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی
«خاورمیانه جدید» و «اسرائیل جدید» دو اصطلاحی است که رهبر معظم انقلاب برای سیاست‌ها و اهداف آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه به کار بردند؛ اصطلاحاتی که نشان می‌دهد هدف غربی‌ها ایجاد حاشیه امنیت برای اسرائیل است.

به گزارش نسیم سرخس، داستان از آنجایی شروع شد که عده‌ای با نشست و برخاست با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هوای کسب قدرت و حکومت به سرشان زد و با برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی دقیقاً در پازل دشمن اسلام بازی کرد.

 

بارزانی جدیدترین بازیچه آمریکا و اسرائیل است که پس از ناتوانی مهره‌های قبلی غرب در منطقه، نوبت به او رسیده تا برای استکبار خوش‌خدمتی کند. پس از شکست‌های داعش که گزینه جدید آمریکا و اسرائیل برای تجزیه منطقه بود حال نوبت به بارزانی رسیده است تا به عنوان مهره جدید آمریکا و اسرائیل برای تجزیه منطقه به نفع غرب تلاش کند.

 

آمریکا و اسرائیل برای اینکه بتوانند در سیاست‌هایی که برای منطقه مسلمان‌نشین غرب آسیا دارند، موفق باشند نیاز به ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت سرزمینی و دینی و مذهبی دارند یعنی آنکه نه‌تنها وحدت دینی و مذهبی مردم منطقه را از بین ببرد و بین آنان اختلاف ایجاد کند بلکه از طریق همین تفاوت‌های فرهنگی به دنبال از بین بردن وحدت جغرافیایی و تکه‌تکه کردن کشورها است.

 

نتیجه تکه‌تکه کردن کشورها برای آمریکا و اسرائیل این است که کشورها و مناطقی کوچک‌تر و ضعیف‌تر ایجاد می‌شود و مطمئناً کنترل و فشار آوردن به مناطق کوچک و ضعیف برای آمریکا و اسرائیل راحت‌تر خواهد بود.

 

مسئله همه‌پرسی اقلیم کردستان نیز دقیقاً در راستای سیاست‌های تجزیه‌طلبانه غرب برای منطقه غرب آسیا است تا از این طریق بتواند نفوذ خود را در منطقه بیشتر کند و حاشیه امنیت بیشتر را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

 

رژیم صهیونیستی که اکنون وجود رزمندگان اسلام را در بیخ گوش خودش حس می‌کند تلاش دارد با کمک آمریکا منطقه غرب آسیا را به کشورهای کوچک تبدیل کند تا از این طریق بر محور مقاومت فشار بیاورد و آن‌ها را درگیر بازی‌های منطقه‌ای کند و در حال حاضر بارزانی تکمیل‌کننده این نقشه است.

 

«خاورمیانه جدید» و «اسرائیل جدید» دو اصطلاحی است که رهبر معظم انقلاب برای سیاست‌ها و اهداف آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه به کار بردند، اصطلاحاتی که نشان می‌دهد هدف غربی‌ها ایجاد حاشیه امنیت برای اسرائیل است.

 

رهبر معظم انقلاب در ۳۰ دی ۹۴ درباره «خاورمیانه جدید» فرمودند: «یادتان هست که چند سال قبل از این، آمریکایی‌ها گفتند «خاورمیانه‌ی جدید»؛ ما آن‌وقت درست نفهمیدیم چه‌کار می‌خواهند بکنند که اسمش را خاورمیانه‌ی جدید می‌گذارند؛ حالا فهمیدیم خاورمیانه‌ی جدید چیست: خاورمیانه‌ی جنگ، خاورمیانه‌ی تروریست، خاورمیانه‌ی تعصّب و تحجّر، خاورمیانه‌ی مشغول به هم؛ در سوریه جنگ است، در عراق جنگ است، در لیبی جنگ است، تروریسم در همه‌ی این کشورها گسترده است، در ترکیه تروریسم است، در جاهای دیگر تروریسم است؛ این خاورمیانه‌ی جدید است؛ این آن چیزی است که آن‌ها دنبالش بودند.»

 

وقتی کشورهای منطقه درگیر جنگ باشند و در درون خود با مشکلات همراه باشند طبیعتاً این مشغول بودن کشورهای منطقه با جنگ خیال اسرائیل را راحت می‌کند و آن‌کسی که راحت‌تر اعمال ظالمانه خود را ادامه می‌دهد رژیم صهیونیستی است.

 

«اسرائیل جدید» نیز اصطلاح دیگری است که رهبر معظم انقلاب شب گذشته (۱۲ مهر ۹۶) در دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی از برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق، فرمودند: آمریکا و قدرت‌های خارجی، غیرقابل‌اعتماد و به دنبال ایجاد یک «اسرائیل جدید» در منطقه هستند.

 

تجزیه منطقه دقیقاً آن چیزی است که غرب به دنبال آن است تا بتواند اسرائیل را از این مخمصه‌ای که در آن گرفتارشده و نیروهای مقاومت در سوریه لحظه‌به‌لحظه به اسرائیل نزدیک‌تر می‌شوند را نجات دهد.

 

حفظ وحدت جغرافیایی، فرهنگی و دینی مذهبی بهترین خنثی‌کننده توطئه‌های آمریکایی اسرائیلی است که برای منطقه در نظر گرفته‌اند و دولت‌های منطقه نباید اجازه بدهند که تفاوت‌های نژادی، دینی و مذهبی به اختلاف ختم شود و از این اختلاف دشمن منطقه یعنی آمریکا و اسرائیل سود ببرد.

 

یادداشت: علی رضائی

انتهای پیام/ع