«عاشورای ۸۸» ماهیت ضد اسلامی فتنه گران را اثبات کرد/ تبعیت از فرامین رهبری مانع بروز مجدد فتنه می‌شود
«عاشورای ۸۸» ماهیت ضد اسلامی فتنه گران را اثبات کرد/ تبعیت از فرامین رهبری مانع بروز مجدد فتنه می‌شود
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه «عاشورای 88» ماهیت ضد اسلامی و ضد عاشورایی فتنه گران را اثبات کرد، گفت: تبعیت از فرامین روشنگرانه، حکیمانه و دلسوزانه رهبری در بزنگاه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی می‌تواند مانع بروز مجدد فتنه‌هایی همچون فتنه 88 شود.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به فتنه سال ۸۸ و جسارت فتنه گران به عاشورای ابی‌عبدالله علیه‌السلام اظهار کرد: آنچه در سال ۸۸ رخ داد، نتیجه و حاصل تحرکاتی بود که معطوف به انتخابات نشد و زمینه بی‌احترامی به عاشورای حسینی، آتش زدن پایگاه‌های عزاداری و هتک حرمت به مظاهر دینی و مذهبی را فراهم کرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: تحرکاتی که از دیدگاه محرکانش قرار بود در قالب مسائل انتخاباتی محدود شود، اما از طریق اعتراضات به کف خیابان‌ها کشیده شد و تا طرح شعارهایی علیه نظام اسلامی پیش رفت.

 

قنادباشی با تأکید بر اینکه فتنه گران در سال ۸۸ به مقدس‌ترین مقدسات مردم هتک حرمت کردند، تصریح کرد: کسانی که سردمدار جریان فتنه ۸۸ بودند، بصیرت لازم را از نیروهایی که در اطرافشان بود نداشتند و تصورشان، تصور غلط و اشتباهی از نیروهای در صحنه بود.

 

وی بیان داشت: مجموعه افرادی که در سال ۸۸ اطراف سران فتنه بودند و خواستار ادامه مخالفت با نتایج انتخابات شدند، نیروهایی از منافقین و گروه‌های چپ کمونیستی و ورشکسته سابق بودند که ذره‌ای بصیرت نداشتند.

 

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: فتنه گران در سال ۸۸ دست به کاری زدند که به تعبیر مقام معظم رهبری آغازش از آن‌ها بود، اما پایان آن طور دیگری رقم خورد و نتوانستند این حرکت را محدود کنند و عملاً به هشدارها و توصیه‌های رهبری بی‌توجهی کردند.

 

قنادباشی اظهار کرد: فتنه گران نتوانستند از طریق راه‌های قانونی گله‌مندی‌شان را دنبال کنند، بلکه اعتراضات را به کف خیابان‌ها کشیدند؛ بنابراین فتنه ۸۸ نشان داد که آقایان از بی‌بصیرتی نیروهای اطرافشان شناختی نداشتند و همین بی‌بصیرتی موجب بروز چنین حوادثی شد.

 

وی با اشاره به عدم توانمندی سران فتنه در مهار اعتراضات تصریح کرد: سران فتنه راه‌های غیرقانونی را برای پیشبرد مقاصدشان انتخاب کردند.

 

کارشناس مسائل سیاسی بی‌توجهی به هشدارها و فرامین رهبر معظم انقلاب را از دیگر عوامل شکل‌گیری فتنه ۸۸ دانست و اظهار داشت: با غرور و لجبازی زیان‌بخش و هتک حرمت به مقدسات و بی‌احترامی به عاشورای ابی‌عبدالله علیه‌السلام، ماهیت سران فتنه و نداشتن بصیرت آن‌ها برای مردم آشکار شد و مردم به راه غلطی که فتنه گران در پیش‌ گرفته بودند، آگاه شدند.

 

قنادباشی در ادامه امداد الهی را موجب شکل‌گیری حماسه ۹ دی ۸۸ عنوان کرد و افزود: حماسه ۹ دی ۸۸ در حقیقت واکنش خشمگینانه مردم به فتنه‌گرانی بود که به مظاهر دینی و مذهبی اهانت کردند و سران آن‌ها کشور را تا مرز خطر پیش بردند.

 

وی با تأکید بر اینکه عاشورای ۸۸ ماهیت ضد مذهبی و اسلامی و ضد عاشورایی فتنه گران را اثبات کرد، بیان داشت: چنانچه بخواهیم فتنه ۸۸ دوباره تکرار نشود، همه ‌کسانی که به‌نوعی تریبونی در اختیار دارند و برنامه‌ریز امور رسانه‌ای هستند و عموم مردم، باید آگاه باشند که هر حرکتی که از چهارچوب قانون بیرون رفت طبیعتاً فرصتی را برای خودنمایی دشمن فراهم می‌کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: بهترین کار این است که آحاد مردم و رسانه‌ها فضایی را ایجاد کنند که هیچ‌کس اجازه پیدا نکند که دوباره از چهارچوب قانون خارج شود.

 

قنادباشی با تأکید بر اینکه تجربه فتنه ۸۸ باید همیشه مدنظر مردم باشد، اظهار کرد: تبعیت از فرامین روشنگرانه، حکیمانه و دلسوزانه رهبری در بزنگاه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی می‌تواند مانع بروز مجدد فتنه‌هایی همچون فتنه ۸۸ شود.

انتهای پیام/