دیپلماسی حسین (ع) ما را به سمت قله افتخار می‌برد نه دیپلماسی کوفیانه/ قیام ابی‌عبدالله خط بطلانی بر سرسپردگی و ستم پذیری بود
دیپلماسی حسین (ع) ما را به سمت قله افتخار می‌برد نه دیپلماسی کوفیانه/ قیام ابی‌عبدالله خط بطلانی بر سرسپردگی و ستم پذیری بود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام خط بطلانی بر سرسپردگی و ستم پذیری بود، گفت: امروز این دیپلماسی حسین علیه‌السلام است که ما را به سمت قله‌های افتخار می‌برد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به درس‌های قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام اظهار کرد: این جمله حضرت امام (ره) که فرمودند، «عاشورا را زنده نگه دارید که با زنده ‏نگه‏داشتن عاشورا کشور شما آسیب نخواهد دید»، بسیار راهبردی است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه ملت ایران باید با مقاومت و ایستادگی راه حسین علیه‌السلام را ادامه بدهد، افزود: وجدان مسلمانان بعد از حرکت ابی‌عبدالله علیه‌السلام بیدار شد و مردم نسبت به ظلم و جور بنی‌امیه آگاه شدند.

 

وی تصریح کرد: بعد علمی نهضت ابی‌عبدالله علیه‌السلام و حرکتی که آن حضرت شروع کردند، انقلاب درخشانی را پی‌ریزی کرد و در حقیقت امام حسین علیه‌السلام اسلام راستین را در قالب فداکاری در راه حق و عدالت و مبارزه با ظلم و ستم معرفی کردند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: قیام امام حسین علیه‌السلام یک سرمشق باورانه ای برای آزادمردان شد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اظهار داشت: علت اصلی قیام امام حسین علیه‌السلام در آن زمان این بود که عده‌ای با اتکا به احادیث پیامبر مکرم اسلام عوامل انحطاط را رواج می‌دادند و این یک خطر بزرگ برای اسلام ناب محمدی بود و در واقع ابی‌عبدالله علیه‌السلام شاهد نه نسخ اسلام بلکه مسخ اسلام بودند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: قیام امام حسین علیه‌السلام به این خاطر بود که عده‌ای دین را دستاویز سیاست کرده بودند و فقط قائل به جدایی دین از سیاست نبودند.

 

وی اضافه کرد: اگر افشاگری‌های امام حسین علیه‌السلام نبود، امروز خبری از اسلام ناب نبود و اسلام دروغین و ساختگی آلت دست حکام شده بود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با تأکید بر اینکه به بعد فکری و علمی قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام باید توجه ویژه‌ای شود، اظهار داشت: امروز تفکر اموی به دنبال این است که نگذارد فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، یعنی انسان‌ها را از مسئولیت‌های اجتماعی باز می‌دارند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بابیان اینکه قیام ابی‌عبدالله علیه‌السلام خط بطلانی بر سرسپردگی و ستم پذیری بود، عنوان کرد: درس اساسی مکتب حسین علیه اسلام درس اسلام راستین بود که مردم را به راه خدا ببرد و از بردگی نجات دهد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: قیام امام حسین علیه‌السلام، اسلام کتاب و سنت را جایگزین اسلام بدعت و خرافات و اسلام جهاد و شهادت را جایگزین اسلام ذلت و اسارت کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه حرکت ابی‌عبدالله علیه‌السلام تکلیف مدارانه بود، بیان داشت: امروز این دیپلماسی حسین علیه‌السلام است که ما را به سمت قله‌های افتخار می‌برد و با دیپلماسی کوفیانه نمی‌توانیم به قله برسیم.

 

حجت اسلام ارژنگ اظهار کرد: امروز راه مقاومت و ایستادگی که ملت ایران انتخاب کرده، همان راه مقاومت و ایستادگی است که امام حسین علیه‌السلام رفتند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: امروز اگر قرآن مظلوم بماند و آموزه‌های ابی‌عبدالله علیه‌السلام کم‌رنگ شود، از اسلام فاصله خواهیم گرفت، بنابراین حرکت ما باید حرکت در مسیر حسین علیه‌السلام باشد.

انتهای پیام/