استراتژی چماق و هویج آمریکا در قبال ایران/ «مباهله» مصداق قدرت‌نمایی جنگ نرم بود/ ستمگری آمریکا را باید فریاد بزنیم
استراتژی چماق و هویج آمریکا در قبال ایران/ «مباهله» مصداق قدرت‌نمایی جنگ نرم بود/ ستمگری آمریکا را باید فریاد بزنیم
امام‌جمعه سرخس «مباهله» را مصداق قدرت‌نمایی جنگ نرم عنوان کرد و گفت: در جنگ نرم ضعف نشان دادن در مقابل دشمن و امتیاز دادن به او ممنوع است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به روز مباهله و تحلیل آیه ۶۱ سوره آل‌عمران اظهار کرد: مفسران و محدثان شیعه و سنی تصریح کردند که این آیه در شان پیامبر مکرم اسلام و اهل‌بیت او نازل شده است.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه حقانیت اسلام در روز مباهله بروز کرد، افزود: آیه مباهله یک ابتکار عملی را نشان می‌دهد، اینکه باید به اعتقادات دشمن حمله کرد و فقط دایره دفاعی نباشد، به همین دلیل پیامبر مکرم اسلام در مباهله حالت هجومی علیه دشمن گرفتند.

 

وی مباهله را مصداق قدرت‌نمایی جنگ نرم دانست و تصریح کرد: دشمنان به خاطر اینکه حقیقت اسلام را پنهان کنند از هر روشی همچون جنگ نظامی، جنگ روانی و به‌خصوص فتنه‌گری استفاده می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: پیامبر اسلام در مباهله از تاکتیک حمله استفاده کردند و همین اقدام موجب شد تا در این جنگ نرم توطئه دشمنان خنثی شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند که افکار سنجی درباره ایران و آمریکا در دنیا صورت گیرد که این فرموده رهبر انقلاب یک نوع مباهله بود و باید اکنون هم از آن استفاده کرد.

 

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه باید از هر فرصتی برای روشن کردن باطن دشمن استفاده کرد، افزود: اگر در جنگ نرم به دشمن حمله نکنیم، دشمن بر ما مسلط می‌شود و به آنچه خودش دارد ما را برمی‌گرداند.

 

وی مباهله را ثمره تهاجمی عمل کردن پیامبر مکرم اسلام عنوان کرد و بیان کرد: در جنگ نرم ضعف نشان دادن در مقابل دشمن و امتیازدهی به او ممنوع است، چون دشمن را جسور و گستاخ می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به استراتژی چماق و هویج آمریکا علیه ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها از طرفی می‌گویند مذاکره کنید تا تحریم نشوید و از طرفی با چماق تحریم می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: ستمگری آمریکا را باید فریاد زد و افکار عمومی را علیه آن‌ها شوراند تا مردم دنیا بدانند که چه کسی فتنه‌گر و حامی تروریست است.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: شبهه سازی از ابزارهای دشمن در جنگ نرم است، اما با یک مباهله می‌توان توطئه دشمن را خنثی کرد و در حقیقت مباهله احتجاج در جنگ نرم است.

 

وی در ادامه با اشاره به ماه محرم اظهار کرد: در عزاداری محرم باید بتوانیم کاری کنیم که اعتقاد جوانانمان تحکیم و همراه با شور، شعور دینی نیز تقویت شود و وقتی محرم تمام شد، یک ارتقایی در سطح دینی ما صورت بگیرد.

انتهای پیام/