وضعیت پزشک عمومی در بیمارستان لقمان سرخس اورژانسی شد!
وضعیت پزشک عمومی در بیمارستان لقمان سرخس اورژانسی شد!
نبود پزشک متخصص زنان در بیمارستان لقمان سرخس معضلی بود که مردادماه امسال پس از حدود 3 ماه کش‌وقوس‌های فراوان رفع شد اما 40 روز از رفع این معضل نگذشته بود که وضعیت پزشک عمومی این بیمارستان به حالت اورژانسی درآمد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، نبود پزشک متخصص زنان در بیمارستان لقمان سرخس معضلی بود که مردادماه امسال پس از حدود ۳ ماه کش‌وقوس‌های فراوان رفع شد اما ۴۰ روز از رفع این معضل نگذشته بود که وضعیت پزشک عمومی این بیمارستان به حالت اورژانسی درآمد.

 

وضعیت پزشک عمومی در بیمارستان لقمان سرخس اورژانسی شد

تنها بیمارستان شهرستان سرخس در حال حاضر در بخش اورژانس با کمبود پزشک عمومی مواجه است و نبود پزشک عمومی مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

هادی کهرم، رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس در جلسه بررسی مشکلات این بیمارستان گفت: در سه ماه گذشته سه پزشک عمومی از این بیمارستان رفتند و پزشک دیگری نیز جایگزین آن‌ها نشده است.

 

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس افزود: در حال حاضر یک پزشک عمومی به‌صورت رسمی و به دو پزشک دیگر به‌صورت تفاهمی با این بیمارستان همکاری دارند.

با بحران پزشک عمومی در بخش اورژانس بیمارستان مواجه هستیم

کهرم بیان کرد: به‌طور متوسط ۱۲۰ شیفت کاری برای هر پزشک عمومی داریم که با توجه به تعداد پزشک موجود، موظفی هر پزشک بیش از ۲۵ شیفت کاری است که این میزان موظفی برای پزشک عمومی استاندارد نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون با بحران پزشک عمومی در بخش اورژانس بیمارستان مواجه هستیم، تصریح کرد: علاوه بر مشکل پزشک عمومی، بخش‌های دیگری از بیمارستان ازجمله اتاق عمل دچار کمبود تجهیزات بوده و همچنین با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم.

هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان بیشتر متوجه «بهداشت» است

رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس بابیان اینکه امکان انتقال پزشکانی که در حوزه بهداشت به‌کارگیری می‌شوند به حوزه درمان وجود ندارد، عنوان کرد: هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان بیشتر متوجه «بهداشت» است و به «درمان» توجه کمتری می‌شود.

 

کهرم اظهار داشت: با توجه به کمبود پزشک عمومی، در حال حاضر در هر شیفت کاری حدود ۹۰ بیمار توسط پزشک ویزیت می‌شود.

بیمارستان غدیر در حد یک درمانگاه خدمات می‌دهد

وی اضافه کرد: همکاری بیمارستان غدیر نفت شهرستان نیز که قرار بود بعد از سفر وزیر بهداشت به شهرستان با بیمارستان لقمان صورت گیرد، هنوز محقق نشده و این بیمارستان در حد یک درمانگاه خدمات می‌دهد.

 

حسن نوری زاده که از سوی سید احسان قاضی‌زاده، نماینده مردم سرخس در مجلس پیگیر مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرخس است نیز در جلسه بررسی مشکلات بیمارستان لقمان سرخس بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی شهرستان مشکلات حوزه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت پزشک عمومی در بیمارستان لقمان حکیم سرخس بحرانی است.

وی با اشاره به دلایل اورژانسی شدن مشکل کمبود پزشک عمومی در بیمارستان لقمان حکیم سرخس، تصریح کرد: مشکل کمبود پزشک عمومی از زمانی به وجود آمد که یک نفر از پزشکان عمومی به دلیل ادامه تحصیل، پزشک دیگر به دلیل مشکلات گزینشی و یک پزشک دیگر نیز به دلیل مشکلات شخصی با بیمارستان قطع همکاری کردند.

 

برای رفع معضل پزشک عمومی دو راه‌حل کوتاه‌مدت و بلندمدت وجود دارد

مسئول دفتر نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای رفع معضل پزشک عمومی دو راه‌حل کوتاه‌مدت و بلندمدت وجود دارد که برای رفع این مشکل در کوتاه‌مدت پیشنهاد دادیم پیرو هماهنگی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق کشور یک پزشک عمومی به مدت ۱۶ روز به‌صورت دائم با بیمارستان لقمان حکیم همکاری کند.

 

وی در پایان با اشاره به راه‌حل بلندمدت بیان داشت: از دانشگاه علوم پزشکی درخواست سه پزشک جایگزین داشتیم که مقرر شد یک پزشک به‌صورت طرح «پیام‌آوران سلامت» و دو پزشک دیگر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سرخس منتقل شوند.

همتی برای رفع مشکلات بیمارستان لقمان حکیم سرخس نیست

به گزارش نسیم سرخس متأسفانه بیمارستان لقمان حکیم سرخس به‌عنوان تنها بیمارستان این شهرستان که در فروردین‌ماه سال ۸۷ پس از ۱۷ سال به بهره‌برداری رسید همچنان با مشکلاتی مواجه است و این مشکلات گریبان گیر مردم مرزنشین سرخس شده است.

 

به نظر می‌رسد همتی برای رفع مشکلات بیمارستان لقمان حکیم سرخس نیست و هرچند وقت یک‌بار باید شاهد بروز مشکلی در این بیمارستان باشیم که این مشکلات هم به‌ظاهر تمامی ندارد.

 

گزارش از احسان بابائی

انتهای پیام/