۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری سرخس دیدن کردند
۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری سرخس دیدن کردند
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس گفت: از 25 اسفند پارسال و آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس تا 13 فروردین امسال، 28 هزار و 500 نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی سرخس بازدید کردند.

سید مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند پارسال و آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس تا ۱۳ فروردین امسال، ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی سرخس بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۳۹۱ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز سرخس دیدن کردند.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرخس عنوان کرد: در همین مدت ۳۱ توریست خارجی از جاذبه‌های گردشگری سرخس دیدن کردند که ۱۶نفر از آن‌ها حداقل یک شبانه‌روز در شهرستان اقامت داشتند.

 

وی به رشد ۲۲۰ درصدی بازدید توریست خارجی از جاذبه‌های گردشگری سرخس اشاره کرد و ادامه داد: این توریست‌ها از کشورهای روسیه، سوئیس، انگلیس، فرانسه و آلمان بوده‌اند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: برای آشنایی مسافران و گردشگران با جاذبه‌های گردشگری و محل‌های اسکان شهرستان، بیش از ۱۰ هزار نسخه بروشور و نقشه گردشگری توزیع‌شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد رشد داشته است.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرخس تصریح کرد: در این مدت همچنین ۸۷۳ نفر در مراکز اقامتی، هتل‌ها، کمپ و مراکز اسکان موقت شهرستان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد رشد داشته است.

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سرخس به بازدیدهای نظارتی و بهداشتی از اماکن مختلف خدماتی اشاره و عنوان کرد: از ده‌ها مورد نظارت از صنوف مختلف، ۳۲ مورد از واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی بوده است.

 

وی بابیان اینکه بازدیدهای نظارتی نسبت به پارسال ۷۸ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: رویکرد ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در بازدیدهای نظارتی نوروز امسال، صیانت از حقوق شهروندی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

 

حسینی در ادامه به برپایی جشن‌ها و جشنواره‌های نوروزی اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز امسال ۲۳ مورد جشن و جشنواره در شهرستان برگزار شده است که در این مراسمات بخشداری‌های مرکزی و مرزداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری سرخس مشارکت داشتند.

 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرخس در پایان خاطرنشان کرد: بازارچه نوروزی صنایع‌دستی شهرستان نیز برای بازدید علاقه‌مندان به همت شهرداری سرخس به مدت ۱۰ روز در نوروز امسال دایر شد.

انتهای پیام/