نشریات مزدور به شورای نگهبان حمله می‌کنند، چون حافظ حق‌الناس است/ فتوای مرجعیت جلوی کمپانی‌های اسلحه‌سازی در عراق ایستاد
نشریات مزدور به شورای نگهبان حمله می‌کنند، چون حافظ حق‌الناس است/ فتوای مرجعیت جلوی کمپانی‌های اسلحه‌سازی در عراق ایستاد
امام‌جمعه سرخس شورای نگهبان را حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و گفت: امروز برخی نشریات مزدور به شورای نگهبان حمله می‌کنند، چون این نهاد حافظ حق‌الناس است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار کرد: لازمه تقوای اجتماعی است که به این سازمان‌ها کمک شود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به پیروزی عراقی در موصل تصریح کرد: دشمنان بنا داشتند عراق را تجزیه کرده و به سه کشور تبدیل کنند، اما اتفاقاتی رقم خورد و شرمنده برگشتند، گرچه لطمات زیادی به عراق وارد شد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس وحدت را یکی از عوامل مهم پیروزی عراقی در موصل دانست و افزود: توطئه کردند که شیعه و سنی و دیگر اقوام را به جان هم بیندازند، اما با وحدت مردم عراق که مرهون مرجعیت شیعه بود مواجه شدند و توطئه‌های آن‌ها خنثی شد.

 

وی بیان کرد: شعار مرجعیت عراق حضرت آیت‌الله سیستانی که امروز در تمامی درودیوارهای عراق نوشته شده که فرمودند، «اهل سنت جان ما هستند»، توطئه تفرقه و اختلاف را خنثی کرد.

 

ارژنگ اظهار داشت: یک عالم و مرجع بصیر دینی در یک خانه گِلی و محقر، فرماندهی جنگی را بر عهده گرفت که در مقابل آن کمپانی‌های اسلحه‌سازی دنیا قرار داشتند.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: خیلی‌ها کار شیطانی کرده و گفتند که مرجعیت شیعه کاری به کار جهان ندارد، امام وقتی آیت‌الله سیستانی بحث جهاد کفایی را مطرح کردند، جبهه مردمی پشت سر ارتش و پلیس عراق قرار گرفت و حماسه آفرید و این حماسه برگرفته از حکم جهادی مرجعیت عراق بود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: وحدت و مرجعیت شیعه به داد مردم عراق رسید و با این فتواها مردم عراق علیه دشمن تکفیری که به‌ظاهر پرچم اسلام را به دست گرفته بود، ایستادند گرچه در کنار این مقاومت، روشنگری هم صورت گرفت.

 

وی در ادامه در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا که موضوع تغییر نظام ایران را مطرح کرد، تصریح کرد: نظام اسلامی پشت سر مقاومت ایستاده است و در پاسخ به این اظهارات سخیف باید گفت که آمریکایی‌ها امروز در عراق و افغانستان و سوریه و اصلاً خاورمیانه چه می‌کنند؟

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی جلوی ددمنشی آمریکایی‌ها در منطقه را گرفته است، اظهار داشت: راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران، مقابله رودررو نیست بلکه دو راهبرد مذاکره و تحریم را دنبال می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: سایه ملت ایران در عراق و سوریه بود که دشمن هیچ غلطی نتوانست بکند، بعد می‌خواهند با خود ملت ایران روبرو شوند و سال‌هاست که آمریکایی‌ها این خواب را می‌بینند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان داشت: مرجعیت و ولایت‌فقیه، مقتدرانه حافظ نظام اسلامی است و جای‌جای کشور و تک‌تک مردم ایران اسلامی دشمن‌شناس هستند، بنابراین آمریکایی‌ها در این راهبرد نیز با شکست مواجه می‌شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان این نهاد را حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و تصریح کرد: امروز برخی نشریات مزدور به شورای نگهبان حمله می‌کنند چون حافظ حق‌الناس بودن مردم است.

 

ارژنگ عنوان کرد: گرچه تخلفاتی در انتخابات اخیر رخ داد و البته تأثیرگذار نبود، اما قانون‌گذاران ما باید سازوکاری را درست کنند که دیگر شاهد هیچ تخلفی در انتخابات نباشیم تا زمینه بی‌اعتمادی ملت به نظام نشود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در سرخس اظهار داشت: درزمانی که رضاخان از راه تغییر لباس به دنبال تغییر نظام بود، در آن برهه متدینین که ارزش‌ها برای آن‌ها مهم بود، در مسجد گوهرشاد قیام کردند و این سابقه نشان می‌دهد که مردم به دنبال ارزش‌ها هستند و این یک ترفند است که همیشه دشمن از طریق تغییر لباس به دنبال تغییر فرهنگ ما است.

انتهای پیام/